Vopselele lavabile au marit cifra de afaceri Fabryo cu 36,2%

COMPANII SI FIRME DE CONSTRUCTII , Materiale de constructii

28.10.2007 - Business Standard

publicat pe 30.07.2007

 

Producatorul de vopsele Fabryo Corporation, controlat de omul de afaceri Daniel Guzu, a raportat o crestere a cifrei de afaceri in primul semestru al acestui an cu 36,3%, comparativ cu perioada similara din 2006, de la 14,7 milioane de euro la 20 milioane de euro.

"Cresterea cifrei de afaceri se datoreaza, in mare parte, majorarii considerabile a cererii de vopsele lavabile. In 2007, vopselele lavabile au reprezentat 43% din cifra de afaceri, comparativ cu 34%, in 2006. Ponderea vopselelor lavabile in afacerile firmei s-a marit cu 9% in primul semestru fata de perioada similara din 2006", a declarat, pentru Business Standard, Marga Alexe, directorul de marketing al firmei. Ea afirma ca majorarea vanzarilor pe segmentul vopselelor lavabile se datoreaza in mare parte produsului Savana cu Teflon Surface Protector.

"Savana cu Teflon Surface Protector a schimbat semnificativ structura vanzarilor de lavabile, dinspre produsele economice sau medii, spre segmentul premium", a precizat Alexe. De altfel, in ultimele trei luni au fost consemnate cele mai mari livrari pe fondul demararii lucrarilor de redecorare a locuintelor.

Un alt produs care a inregistrat cresteri importante au fost lacurile. Segmentul de lacuri a cunoscut o majorare cantitativa de 70%, de la 2,8% din totalul cifrei de afaceri in 2006, la 4% in 2007 si valorica de 94%.

Fabryo Corporation a inceput in acest an productia la fabrica de la Popesti Leordeni, vechea unitate din Bucuresti fiind transformata in depozit. Centrul de productie din Popesti Leordeni este cel mai mare din Europa de Est. Oferta firmei include vopsele, lacuri si, incepand din acest an, vopsele pulbere. Fabrica a atras investitii de 15 milioane de euro in 2006. "Cand ai o piata care creste de la an la an cu 30%, planurile pe termen lung trebuie sa fie ambitioase, daca iti doresti sa profiti la maximum de piata si sa cresti in ierarhia producatorilor", a aratat Alexe. Investitiile pentru acest an vor viza in special sectorul de marketing.

Compania Fabryo a fost infiintata de Daniel Guzu. In mai 2006, fondul de investitii suedez Oresa Ventures a achizitionat 49% din actiunile firmei, anuntand investitii de noua milioane de euro pentru dezvoltarea companiei. Familia Guzu mai detine in prezent 51% din titluri. Fabryo a inregistrat in 2006 o cifra de afaceri de 32,5 milioane de euro, in crestere cu 30% fata de 2005, iar pentru 2007, conducerea societatii estimeaza atingerea unui nivel de 42 milioane de euro. Cea mai mare parte a productiei este destinata pietei interne, doar 3-5% din aceasta este exportata, in special in Republica Moldova. Principalii concurenti sunt Dufa DEUTEK, Kober, Policolor si Atlas Corporation. Fabryo Corporation are o cota de 18% pe piata de lacuri si vopsele.

Valoarea pietei de lacuri si vopsele este estimata in acest an la peste 170 milioane de euro, fata de circa 150-160 milioane de euro, in 2006.

Producatorii estimeaza cresteri constante de circa 15% ale valorii pietei in urmatorii patru ani, aceasta putand ajunge in 2011 la o valoare de 300 milioane de euro. Productia nationala s-a ridicat in 2006 la circa 100.000 de tone, din care 40% a mers la export.

Romania inregistreaza in prezent un consum redus de vopsele, respectiv trei-patru kilograme pe cap de locuitor pe an, spre deosebire de 12-15 kilograme per capita, media din statele UE. In regiune, Ungaria are un consum mediu de noua kilograme pe cap de locuitor, iar Grecia, 16,5 kilograme per capita.

 

Ovidiu Lefter