Vanzari in crestere la mortar si adezivi

ANALIZE / COMENTARII , Materiale de constructii

28.10.2007 - Romania Libera

publicat pe 1.08.2007

 

Conform unui studiu al firmei irlandeze de cercetare Research and Markets, piata romaneasca de mortar si adezivi va inregistra, pana in 2011, o crestere de peste 20% anual, cu toate ca gradul de dezvoltare a pietei este inca redus. Mortarul si adezivii reprezinta aproximativ 9% din piata romaneasca pentru materiale de constructii. Structura acestui sector a consemnat unele modificari in ultimii ani, in conditiile in care ponderea adezivilor s-a diminuat de la 57% in 2001 la 54% in 2006, luand in calcul volumul. In Romania activeaza 68 de firme de profil, iar cele mai mari zece companii detin o cota de piata de 88%, in functie de volum, respectiv 87% in termeni valorici.
Reteaua de distributie nu depaseste 2.000 de puncte de vanzare, echivalentul unei medii de 48 de unitati in fiecare judet. Anul trecut, cele mai rapide ritmuri de crestere a vanzarilor au fost raportate de companiile pozitionate pe segmentul mediu de pret. Specialistii au remarcat totodata o tendinta de extindere a gamei de produse, in cazul tuturor segmentelor de pret. In ceea ce priveste cumparatorii, principalul criteriu de achizitie a adezivilor si mortarului este calitatea materialului, pentru 93% din persoanele chestionate, urmat de pret, important pentru 78% din respondenti.