Van-uri adaptate segmentului constructiilor

Constructii

02.06.2009 - Curierul national
Van-uri adaptate segmentului constructiilor

Cu ocazia prezentarii noului Actros pentru constructii, oficialii Mercedes -Benz au prezentat si doua noi programe destinate vehiculelor comerciale usoare din portofoliul producatorului german. "Mercedes-Benz VanSolution" si "VanPartner by Mercedes -Benz" ofera solutii hiperspecializate pentru industria constructiilor.
Gama Vito s-a imbogatit acum cu o noua varianta de 3,2 tone ideala pentru transportul de materiale grele, pentru transformarea in atelier mobil sau crewbus. Daca greutatea maxima admisa a acestui vehicul nu este suficienta, Vito poate "trage" si o remorca de 2,5 tone.
Tot pentru Vito a fost dezvoltat un sistem de transmisie spate cu putere mai mare. Optional, clientii pot alege si versiuni cu tractiune integrala permanenta.
Celelalte doua game de vehicule comerciale usoare Mercedes-Benz sunt Sprinter si Vario. Acestea pot fi configurate in multiple feluri pentru a servi cat mai bine aplicatiilor pentru constructii.
Sprinter 4x4 are tractiune integrala selectabila adaptata conditiilor extreme de drum, iar Vario ofera o sarcina utila maxima mai mult decat suficienta (4,2 tone).
Cooperarea apropiata dintre Mercedes-Benz si carosierii specializati a dat rezultate substantiale. Mai mult de 3.600 de astfel de companii din intreaga lume sunt inregistrate pe portalul Bodybuilder. Portalul de internet este folosit ca platforma de informatie si de procesare a comenzilor.
Per total, unul din doua Van-uri Mercedes-Benz aflate in Europa sunt modificate de carosieri. In ceea ce priveste gamele, 15-20% din Vito sunt modificate, in timp ce la Sprinter, 45-50%. Vario este aproape cel mai "modificat" vehicul comercial cu peste 90-95% din vehiculele scoase pe poarta fabricii postechipate.
Cand este vorba de sisteme de transmisie, noutatea speciala este Sprinter 316 NGT. Pick-upul cu ampatament lung reprezinta o solutie ecologica, iar un produs precum Mercedes-Benz Viano 4MATIC Marco Polo camper van nu este exact ceea ce ne asteptam sa regasim in aceasta aliniere de vehicule. Totusi, camper Van-ul poate fi foarte util ca birou mobil sau ca loc de innoptat in cazuri de urgenta. Printre solutiile prezentate s-a numarat si varful de gama Mercedes-Benz Vario 818 CDI, un crewcab cu o platforma cu o sarcina maxima admisa de 7,5 tone.
La testele de circuit am putut testa trei vehicule comerciale usoare cu tractiune integrala, un Vito 115 CDI 4x4 crewbus, un Sprinter 315 CDI 4x4 crewbus si un Vario 4x4. Utilitarele si-au demonstrat superioritatea sistemului lor de tractiune integrala pe un teren accidentat.
Dintre partenerii Mercedes-Benz au fost prezentati cativa, alaturi de produsele aferente:
- Bott este un producator cu peste 800 de angajati si unitati de productie in Germania, Marea Britanie si Ungaria. Compania produce sisteme de tip statii de lucru atat industriale, cat si mobile.
- Dautel este un producator de bene de aluminiu cu o activitate de peste 75 de ani. Unitatile de productie sunt impartite in sisteme de ridicare si pentru vehicule. Ultima divizie produce basculante trilaterale, containere si caroserii pentru aplicatii municipale.
- Elite Truck Bodies este un alt producator de echipari de tip atelier mobil. Produsele oferite de firma din Ludwigsfelde includ si caroserii modulare, montaje interioare si macarale. Pe langa acestea mai sunt disponibile sisteme de manipulare a anvelopelor de dimensiuni mari.
- Schutz Fahrzeugbau ofera, la o scara mai mica, caroserii asemanatoare cu cele de camioane grele. Compania din Kirchlinteln ofera pick-upuri, containere de frig, pana la trailere.
- Fassi se afla si ea printre partenerii Mercedes-Benz. Compania italiana se ocupa in principal cu productia si montarea de macarale atat pe autosasiuri, cat si pe Van-uri.
- Hiab este un alt producator important pe piata de macarale. Pentru Van-uri, aceasta companie are pregatite cinci produse compacte. Acestea sunt disponibile fie cu platforma potrivita, fie cu pachetul "Hiab CargoMaX".
- Meiller este un producator ce nu putea sa lipseasca de la preechipari pentru constructii. O gama cuprinzatoare de bene basculabile pentru Van-uri poate fi regasita in oferta pentru gamele Mercedes-Benz. 
Prin multitudinea de parteneri am mai regasit odata cu aceasta prezentare pe Lansing (producator de rafturi), Karosseriefabrik Biberach (producator de semiremorci pentru vehicule comerciale usoare), Moetefindt (producator de trailere pentru transportul de vehicule), Plastipol-Scheu si Sortimo (ateliere mobile) si Ruthmann (platforme aeriene).
Din multitudinea de versiuni ce pot fi realizate, Mercedes-Benz a prezentat in Germania un Sprinter 311 CDI de 3,5 tone, cu ampatament si platforma standard, un Sprinter 311 CDI crewcab tot de 3,5 tone, dar cu ampatament extins si un Sprinter 313 CDI panel Van de 3,5 tone.