Usile de garaj scumpe, la mare cautare in randul romanilor

COMPANII SI FIRME DE CONSTRUCTII , Constructii

13.02.2008 - Adevarul
Usile de garaj scumpe, la mare cautare in randul romanilor

Boomul din imobiliare a dus la o crestere a pietei de profil pana la cota de patru milioane de euro.

Febra constructiilor rezidentiale romanesti este motiv urias de bucurie pentru producatorii de usi de garaj. Pe o piata estimata la circa patru milioane de euro, marii jucatori sunt nemtii de la Hormann si Gunther Tore, compania suedeza Cardo Door, precum si autohtonii de la MCA. Vanzarile cresc de la an la an. Asta si pentru ca romanul este, si in acest caz, atipic.

„Usile de 300-400 de euro nu au mare succes in Romania. In schimb, sunt foarte cautate produsele scumpe, varfuri de gama, care pot ajunge si la 4.500 de euro", spune Bogdan Cojocaru, directorul general al Hormann Romania.

Ca romanii incep sa descopere si sa cumpere usi de garaj actionate prin telecomanda, la fel cum au vazut in filmele hollywoodiene, o demonstreaza si cifrele de afaceri ale unuia dintre liderii de pe piata.


Producatorul Hormann a realizat pe piata locala o cifra de afaceri de 9,2 milioane euro in 2007, in crestere cu 40% fata de 2006 si mizeaza anul acesta pe afaceri de 12 milioane euro, conform estimarilor companiei.
„Hormann Romania si-a consolidat anul trecut pozitia de lider pe piata usilor de garaj dupa ce realizarile companiei au depasit estimarile initiale de crestere. De altfel, Romania se afla in topul vanzarilor realizate de Hormann in 2007 in regiunea Europei de Est dupa Ungaria.

Pentru anul in curs ne propunem cresterea cotei de piata si, implicit, a cifrei de afaceri cu aproximativ 30-35% pana la circa 12 milioane euro", a mai spus Bogdan Cojocaru. Reprezentantii companiei au mai declarat ca anul acesta vor incepe lucrarile de constructie a unui showroom in Bucuresti care va fi finalizat in 2009, printr-o investitie de patru milioane euro.

Ionut Morariu