Timpul de vanzare a imobilelor, in crestere

Imobiliare

18.07.2008 - Business Standard
Timpul de vanzare a imobilelor, in crestere

Timpul mediu de vanzare a proprietatilor imobiliare a crescut, in ultimele sase luni, cu 20%, ajungand pana la 12 saptamani, potrivit unei analize realizate de agentia imobiliara RE/MAX. “Daca insa pretul de vanzare este cu 10-30% sub preturile actuale de pe piata, cladirea sau locuinta se vinde in maximum 30 de zile”, a declarat Paul Dumbravanu, broker al agentiei RE/MAX Star.

 Potrivit lui Ionut Bordei, directorul departamentului Rezidential al companiei de consultanta imobiliara CB Richard Ellis-Eurisko, timpul de vanzare a unei proprietati difera in functie de pretul cerut pe respectiva proprietate.

“Cu cat pretul este mai aproape de realitate, cu atat se vinde mai repede. Problema este ca poate doar 1% dintre cei care vand cere un pret corect, ceilalti vor sa obtina cat mai mult. Chiar si cei care vor sa scape repede de o proprietate cer mai mult, pentru ca e greu sa iti dai seama de pretul Real”, a declarat pentru Business Standard Ionut Bordei.

Pe segmentul apartamentelor noi, vanzarile au scazut cu circa 50% fata de media lunara din prima jumatate a anului trecut, conform reprezentantilor companiei de consultanta imobiliara Colliers" class='linkuri'>Colliers International. Lunile aprilie si mai au fost critice, din cauza zvonurilor aparute in prima parte a anului, in principal in februarie-martie. “Acum, procesul de decizie a unui client a crescut. Daca, pana acum, un dezvoltator vindea cate 20 de apartamente pe luna si intr-un an vindea tot proiectul, acum, in acest ritm, vor incheia vanzarile in trei ani”, a mentionat Ilinca Paun, directorul diviziei Rezidential a Colliers.

 

Potrivit acesteia, cumparatorii iau deciziile mai greu, vor sa vada daca or sa scada preturile si trebuie sa mearga la banca, unde procesul de acordare a creditului e mai indelungat. “Clientii sa faca o analiza mai buna a situatiei. Acum un an, deciziile se luau la presiunea informatiilor, care anuntau continue cresteri ale pretului. Pe segmentul apartamentelor vechi, oamenii pot vedea produsul, insa asteapta sa se intample ceva”, concluzioneaza Paun.

Alexandru Urzica