Terenurile CFR, neatractive pentru piata imobiliara

Imobiliare , COMPANII SI FIRME DE CONSTRUCTII

22.01.2008 - Adevarul
Terenurile CFR, neatractive pentru piata imobiliara

Vanzarea proprietatilor din Cotroceni, care trebuia sa acopere jumatate din datoriile inregistrate de compania feroviara la Electrica, s-a amanat din nou.

Electrica inca mai are de asteptat pana sa isi recupereze datoriile de peste 600 milioane de lei de la CFR Infrastructura. Planul societatii feroviare de a achita macar o parte din restantele financiare pentru consumul de energie electrica prin vanzarea unor terenuri din Bucuresti a esuat ieri pentru a doua oara la portile Bursei Romane de Marfa.

Desi CFR miza foarte mult pe faptul ca va obtine un pret bun pe terenurile scoase la licitatie prin Bursa Romana de Marfuri (BRM), din cauza zonei Cotroceni-Lujerului unde sunt amplasate, acest lucru s-a dovedit a fi destul de complicat. Si asta pentru ca nici ieri, in cadrul celei de-a doua incercari de licitatie organizate la BRM, nimeni nu s-a inghesuit sa se bata pentru achizitionarea celor patru parcele de pamant din proprietatea CFR.

"Licitatiile care trebuia tinute ieri pentru vanzarea terenurilor aflate in patrimoniul CFR Infrastructura au fost anulate pentru ca nu s-a inscris nimeni in cursa pentru achizitionarea acestora", a declarat pentru "Adevarul", purtatorul de cuvant al BRM, Laura Severin. Potrivit reprezentantului institutiei, contractul CFR cu Bursa Romana de Marfuri a expirat odata cu cea de-a doua incercare de organizare a licitatiilor, dupa ce prima fusese organizata la sfarsitul lunii decembrie.

"CFR va trebui sa reinnoiasca contractul cu Bursa de Marfuri, asta in cazul in care institutia feroviara intentioneaza in continuare sa vanda terenurile", a precizat Laura Severin. Lipsa ofertelor pentru terenurile CFR a luat prin surprindere chiar si conducerea companiei.

"Am hotarat sa organizezam si cea de-a treia serie de licitatii, oferta ramanand la acelasi nivel al pretului ca cea de ieri. In 15 zile, Bursa va trebui sa reia procedurile de vanzare", a precizat Oana Branzan, purtatorul de cuvant al CFR, 300 milioane de lei greu de incasat


Daca e sa ne luam dupa experienta CFR, putem trage lesne concluzia ca ofertele de la stat nu au succes daca sunt cotate din punct de vedere al pretului la valoarea pietei. Si asta pentru ca, potrivit anuntului de licitatie, pretul de pornire in licitatie, pentru fiecare teren fusese calculat la un nivel de 1.350 euro/mp fara TVA. Potrivit directorului CFR Infrastructura, Constantin Manea, cu acest pret fixat pentru suprafata de 140.000 mp societatea spera sa incaseze aproximativ 300 milioane de lei, bani care trebuiau virati in conturile Electrica pentru a achita jumatate din datoriile existente pentru consumul energiei electrice.

„La prima licitatie nu s-au prezentat cumparatori, probabil si din cauza faptului ca nu a fost potrivita data, 24 decembrie, inaintea Craciunului. Urmatoarea licitatie nu va cuprinde si terenul din Ploiesti, pentru ca a fost depusa o contestatie de catre o persoana fizica", preciza directorul general al CFR dupa esuarea primelor licitatii.

Gabriel Brulacu