Siturile arheologice creeaza probleme la tronsonul de autostrada Cernavoda-Constanta

PROIECTE / DEZVOLTARE

21.02.2011 - Curierul national
Siturile arheologice creeaza probleme la tronsonul de autostrada Cernavoda-Constanta

Guvernul se confrunta cu o serie de probleme la constructia Autostrazii Bucuresti-Constanta, legate de siturile arheologice pe tronsonul Cernavoda-Constanta, si cauta solutiile tehnice pentru rezolvarea acestora, intentia fiind ca lucrarile sa fie incheiate in acest an, a declarat premierul Emil Boc.
El a raspuns astfel unei intrebari a presei privind stadiul lucrarilor la Autostrada Bucuresti-Constanta.

"Avem doua probleme tehnice pe traseul Cernavoda-Constanta legate de siturile arheologice si cautam solutia tehnica", a spus Boc.
In urma cu o luna, surse participante la sedinta de guvern au declarat agentiei Mediafax ca ministrii Transporturilor si Culturii s-au contrat in Guvern pe tema Autostrazii Cernavoda-Constanta, Boagiu acuzând ca proiectul este intârziat deoarece Cultura nu a efectuat descarcari arheologice, iar Kelemen demonstrând ca si-a facut treaba, dar Transporturile nu au prevazut bani in acest sens.
In urma discutiilor, premierul a cerut sa fie format un grup de lucru, cu reprezentanti din Ministerul Culturii, Ministerul Transporturilor si Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale, care sa ii prezinte in maximum doua saptamâni un raport pe aceasta tema.

Din cele 67 de situri arheologice aflate pe traseu doar 25 au fost descarcate, in conditiile in care in luna iunie sectoarele ar trebui deschise circulatiei.
Proiectul a fost impartit in trei loturi - Cernavoda-Medgidia (20 kilometri), Medgidia-Constanta (aproximativ 32 de kilometri) si varianta de ocolire Constanta la profil de autostrada (21,8 kilometri).
Lucrarile au fost realizate pe o distanta de 5,7 kilometri, intre kilometrii 165 si 170+75, potrivit datelor Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din România (CNADNR) transmise Mediafax.

La segmentul Medgidia-Constanta au fost executate lucrari la structuri si de drenaj, precum si pentru imbunatatirea terenului de fundare pe o distanta totala de 9,4 kilometri intre pozitiile 170+75 si 172 si 187+1 si 193+8.
Constructia variantei de ocolire Constanta a avansat pâna la lucrari de terasamente, sapaturi, curatarea si indepartarea pamântului, imbunatatirea terenului de fundare, umpluturi, stabilizare, consolidare si lucrari la cele 18 poduri si 27 de podete.
Lucrarile la tronsonul Cernavoda-Medgidia sunt efectuate de catre compania franceza Colas. Contractul are o valoare de 224 milioane euro.

Sectorul Medgidia-Constanta este construit de consortiul italiano-german Astaldi-Max Boegl, valoarea contractului fiind de 211 milioane euro.
Constructia variantei de ocolire Constanta este executata de consortiul format din companiile FCC Construction (Spania) si Astaldi (Italia) pentru 803,96 milioane lei.