Seturile de bucatarie domina piata de electrocasnice incorporabile

Retail

21.02.2011 - Curierul national
Seturile de bucatarie domina piata de electrocasnice incorporabile

Cele mai vandute produse sunt plitele, hotele si cuptoarele
In urmatorii doi ani incorporabilele vor ocupa 14% din piata de electrocasnice
Romanii au platit in medie 740 de euro pe acest tip de produse, in 2010

Romanii aleg din ce in ce mai des electrocasnicele incorporabile in detrimentul celor de sine statatoare, acestea urmand sa atinga aproape 15% din vanzarile totale ale pietei de electrocasnice mari in urmatorii doi ani.
"De la aparitia lor pe piata romaneasca la sfarsitul anilor '90, electrocasnicele incorporabile au cunoscut un ritm sustinut de crestere neafectat de fluctuatiile ocazionale ale mediului economic. Electrocasnicele incorporabile castiga treptat teren in fata celor de sine statatoare, urmand ca in urmatorii doi ani sa reprezinte aproximativ 14% din totalul pietei autohtone de electrocasnice mari", a declarat pentru Curierul National, Valeriu Cobaschi, director general al Baumatic. Potrivit oficialului companiei, in acest moment cele mai cumparate electrocasnice incorporabile in Romania sunt plitele, hotele si cuptoarele, iar din acest motiv cota acestora din totalul produselor "cooking" se apropie de 25%.
Spre finalul anului trecut reprezentantii liderului pietei locale de electrocasnice incorporabile, Franke Romania, vanzarile de acest tip de produse s-ar indrepta catre 10% din totalul pietei de profil.

50% din vanzari sunt generate de cei cu locuinte noi si 50% de cei cu renovarile

In ceea ce priveste tipul de clienti de pe piata locala reprezentantul Baumatic a spus ca, potrivit datelor companiei, sunt doua grupe mari de cumparatori. "Apreciem ca jumatate dintre romanii care cumpara electrocasnice incorporabile provin din randul celor care isi renoveaza locuintele, restul fiind noi posesori ai unui apartament", ne-a explicat Cobaschi. De asemenea, acesta a spus ca in prezent aproape toti cei care achizitioneaza electrocasnice incorporabile opteaza pentru seturi compuse din plita, cuptor si hota, in timp ce 12% dintre acestia cumpara si alte produse, precum masini de spalat haine sau vase, frigidere sau cuptoare cu microunde. "Datele Baumatic arata ca in 2009 valoarea medie a unei achizitii formate din cuptor, plita si hota este de aproximativ 800 de euro. In 2010, romanii au platit in medie 740 de euro pentru produse de acest tip, mai putin cu 8% comparativ cu anul precedent" a mai spus oficialul Baumatic.

Cat mai multe functii si cat mai ieftine - sloganul cumparatorului roman

Numarul ridicat de functii in raport cu un pret cat mai avantajos sunt principalele criterii de achizitie pentru romanii care sunt in cautare de electrocasnice incorporabile, potrivit unei analize a Baumatic, una dintre cele mai dinamice companii de profil din Romania. Dincolo de acestea, romanii sunt atenti si la designului electrocasnicelor built-in, preferand ca toate acestea sa faca parte din aceeasi gama si sa fie in linie cu mobila de bucatarie.
"Numarul ridicat de functii si pretul sunt principalele criterii dupa care se ghideaza romanii atunci cand achizitioneaza electrocasnice incorporabile. Pe piata locala inca se poate observa ca majoritatea clientilor nu sunt foarte bine informati si nu cunosc principalele functii pe care trebuie sa le caute la electrocasnicele de baza: cuptor, plita si hota", este de parere Valeriu Cobaschi.

Romanii ar trebui sa se informeze suplimentar atunci cand decid sa achizitioneze electrocasnice incorporabile pentru a afla care sunt cele mai importante functionalitati. "Asadar, produsele built-in trebuie cumparate din magazine de mobila sau magazine de electrocasnice unde personalul este special instruit si poate oferi informatii in cunostinta de cauza", a mai spus pentru Curierul National, Valeriu Cobaschi.

Sursa: Curierul national