Romanii prind gustul bailor

TENDINTE , ANALIZE / COMENTARII , Retail , Materiale de constructii

04.11.2007 - Jurnalul National

publicat pe 1.10.2007

 

PiaÅ£a obiectelor sanitare – fără căzi – va atinge în acest an valoarea de 25 de milioane de euro. Producătorii spun că românii cumpără anual 1,5 milioane de produse pentru a-ÅŸi utila băile.

Explozia din construcÅ£ii atrage ÅŸi o creÅŸtere a vânzărilor în toată industria care produce materiale de construcÅ£ii sau obiecte sanitare. "În România se produc anual 1,5 milioane de produse pentru baie – fără căzi ÅŸi robinete –, iar acest ritm ar putea fi multiplicat de ÅŸase ori în viitorii ani, având în vedere ÅŸi piaÅ£a restaurărilor ÅŸi modernizarea vechilor apartamente", a declarat Juan Jiorda, directorul general al Roca, firma care a cumpărat divizia de obiecte sanitare a Cesarom BucureÅŸti. El a mai precizat că Roca a intrat pe piaÅ£a românească anul trecut, prin achiziÅ£ia diviziei de obiecte sanitare a companiei austriece Lasselsberger, Cesarom, printr-o tranzacÅ£ie de opt milioane de euro. Lupta pentru piaÅ£a românească este dură, având în vedere că se duce între companii internaÅ£ionale de renume. Cote bune de piaţă deÅ£in acum: fabrica Mondial din Lugoj, aflată în portofoliul grupului german Villeroy & Boch, urmată de spaniolii de la Roca, Romanceram, deÅ£inută de compania poloneză Cersanit, ÅŸi Delta Distribution. Fiecare dintre aceste companii are planuri să ia cât mai mult din creÅŸterea prognozată, pentru a se poziÅ£iona cât mai bine în viitor. "Ne-am propus dublarea capacităţii de producÅ£ie, la un milion de produse pe an, până în 2012, precum ÅŸi creÅŸterea cotei de piaţă de la 25% în prezent la 35%-40% în următorii cinci ani", a precizat Juan Jiorda.


INVESTIÅ¢II. Germanii de Mondial Lugoj au anunÅ£at investiÅ£ii de 1,3 milioane de euro pentru  îmbunătăţirea procesului de producÅ£ie ÅŸi pentru activitatea de marketing ÅŸi promovare. Åži grupul spaniol Roca va investi până în 2012 circa 10-12 milioane de euro pentru dublarea capacităţii de producÅ£ie a fabricii de obiecte sanitare din BucureÅŸti ÅŸi pentru impunerea unor branduri proprii pe piaÅ£a românească.
<!--[if !supportLineBreakNewLine]--><!--[endif]-->

Expoziţie

Firmele mari vor amenaja show-room-uri în care vor prezenta mostre de băi utilate ÅŸi dotate pentru a demonstra cum poate fi eficientizat spaÅ£iul din sala de baie. Delta Distributions a deschis în acest an două show-room-uri, la Oradea ÅŸi la Suceava, la care se va adăuga, înainte de sfârÅŸitul anului, un magazin în BucureÅŸti. TotuÅŸi, piaÅ£a din România nu este foarte matură, are o formă piramidală ÅŸi în decizia de cumpărare o pondere mare o deÅ£ine preÅ£ul mai mic. Valoarea medie a unui obiect sanitar este în jur de 15 euro, echivalentul a 50 de lei.

Daniela Ivan