Rin Grand Hotel, "gazda" de birouri

Imobiliare

25.11.2009 - Business standard

Omul de afaceri Ionut Negoita, coproprietar al Rin Grand Hotel, a decis sa transforme in spatii de birouri aproximativ 150 dintre cele 1.400 de camere ale celui mai mare hotel din tara, fortat de scaderea dramatica a gradului de ocupare din hoteluri.

 “Vrem sa ne diversificam oferta serviciilor de business. “Peste 100 de camere sunt deja in curs de transformare. Am inceput dezafectarea acestora si mutarea echipamentelor, iar pana in primavara anului viitor vom finaliza cei peste 3.000 de mp de spatii de birouri”, a declarat ieri pentru Business Standard omul de afaceri care controleaza Rin Grand Hotel, impreuna cu fratele sau, parlamentarul Robert Negoita. Acesta spune ca se afla deja in discutii cu mai multe firme, iar chiria ceruta va fi intre sapte si zece euro/mp.

Consultantii imobiliari chestionati de Business Standard spun ca aceasta este si chiria zonei. Ionut Negoita admite ca nivelul este unul negociabil, dar spune ca oferta sa include servicii suplimentare precum paza sau intretinerea spatiilor, asa incat nu-si face probleme ca va ramane cu spatiile goale. Decizia de a intra pe segmentul de birouri a fost luata acum circa trei luni si are la baza dificultatile cauzate de criza financiara, dupa cum spune Negoita.

“Suntem deja in discutii cu mai multe firme. Hotelul ofera o serie de facilitati cu care credem ca vom atrage chiriasi”, a declarat acesta pentru Business Standard.

Analistii imobiliari raman reticenti in ceea ce priveste sansele de reusita, din moment ce implica o suprafata destul de mare, iar segmentul de birouri se confrunta cu un excedent de spatiu construit.

Demersul fratilor Negoita reflecta situatia foarte dificila in care se afla Rin Grand Hotel, dupa ce in urma cu cateva luni Ionut Negoita anunta inchiderea si trecerea in rezerva a 300 de camere din totalul de peste 1.400, pe fondul gradului scazut de ocupare. Potrivit surselor Business Standard din stafful hotelului, nu 300, ci aproape jumatate dintre camerele din Rin Grand Hotel sunt blocate, insa Negoita a infirmat informatia. Solutia fratilor Negoita reprezinta o exceptie si este greu de aplicat si in cazul altor hoteluri bucurestene.

“Rin Grand Hotel este diferit de un hotel traditional, are o configuratie aparte, si de aceea poate apela la astfel de solutii. Insa nu cred ca transformarea unor camere in spatii de birouri se poate aplica si in cazul altor hoteluri”, a declarat Tinu Sebesanu, CEO al firmei de consultanta Trend Hospitality.