Retailul stradal nu capituleaza

Retail

19.03.2009 - EuroMetropola

          Spatiile comerciale stradale reprezinta in continuare prima optiune pentru comerciantii din sectorul alimentar, farmaceutic, dar si pentru cei care desfasoara activitati in sfera jocurilor de noroc. “Principalele solicitari pentru inchirierea de spatii comerciale stradale care sosesc in compania noastra in aceasta perioada sunt pentru restaurant de tip fast-food, jocuri de noroc si sali de fitness. Durata contractelor pentru acesti chiriasi este cuprinsa intre 3 si 5 ani, iar bugetele nu depasesc 15 euro/mp pentru zone precum Pantelimon si Colentina. In zonele ultracentrale, precum Dorobanti, preturile cerute de proprietari se situeaza in jurul valorii de 90 euro/mp, insa in urma negocierii se ajunge la un discount de 15-20%, in functie de perioda pentru care clientul rezerva spatiul respectiv”, explica reprezentantii EuroMetropola. Chiar si in aceasta perioada, spatiile comerciale  de dimensiuni mici au o dinamica foarte mare, care nu se potriveste cu sindromul “criza financiara”.

          Operatorii de jocuri de noroc solicita, in general, spatii cu suprafete de 50-100 mp; pentru sali de fitness e nevoie de min. 350 mp, pana la 600 mp, iar pentru restaurant 100- 500 mp. Chiar daca suprafetele difera, acesti retaileri au aceeasi preferinta in privinta amplasamentului: zone cu trafic pietonal intens si vizibilitate foarte buna, eventual in apropierea intersectiilor. “Un aspect pozitiv pentru cei care cauta suprafete mari este acela ca pretul se negociaza chiar si pana la 35% pentru spatiile mai mari de 350 mp”, subliniaza consultantii EuroMetropola. Pentru a inchiria mai rapid, proprietarii spatiilor cu suprafete mari au si varianta segmentarii, dar multi o refuza pentru ca vor sa evite costurile suplimentare de reamenajare si birocratia (refacerea cadastrului si a intabularii).

          “Criza a schimbat mult din comportamentul clientilor de pe acest segment, care vor sa negocieze foarte mult preturile chiriilor. Avem in portofoliu clienti care dispun de bugete pentru zone periferice (ex: Colentina – 40 euro/mp), dar isi doresc un spatiu in zone centrale pecum Stefan cel Mare, Dorobanti unde preturile pornesc de la 40 euro/mp”, au mai adaugat consultantii.