Pretul unui metru patrat de constructie va creste cu 15% - 20% in primul semestru

Constructii

24.03.2008 - Gandul
Pretul unui metru patrat de constructie va creste cu 15% - 20% in primul semestru
Holcim a marit anul trecut pretul cimentului produs si comercializat cu 10%, comparativ cu anul 2006
Bucurestiul, Clujul si Constanta inghit cel mai mult ciment
Pretul unui metru patrat de constructie va creste cu 15% – 20% in primul semestru
Pe fondul majorarii tarifelor la gaze, petrol si energie electrica, dar si la ciment si otel-beton, pretul pe metru patrat de constructie se va majora cu 15 – 20% in primul semestru al acestui an si va avea un nivel de 750 – 800 de euro pe metru patrat, arata Laurentiu Plosceanu, presedintele Asociatiei Antreprenorilor de Constructii Romania (ARACO). Acest lucru il vor simti pe pielea lor cumparatorii de apartamente.

Totodata, presedintele ARACO mai spune ca acest pret poate varia in cazul dezvoltatorilor privati, atunci cand opteaza pentru materiale de constructii de o calitate superioara, comparativ cu cele folosite pentru ridicarea locuintelor ANL, care sunt de nivel mediu. Astfel, exista o diferenta mare intre pretul de vanzare al unui metru patrat construit de un dezvoltator privat, care il poate vinde cu 1.200 – 2.000 de euro si chiar mai mult, fata de un metru patrat construit in cadrul apartamentelor ANL.

Piata betoanelor, a agregatelor si a cimentului va inregistra aceleasi cresteri de anul trecut
Presedintele ARACO a mai precizat ca patronatele au raportat deja ca pretul cimentului a crescut cu 12% si a ajuns la 85 de euro pe tona la pret de producator, iar otelul-beton s-a majorat cu 5% in luna februarie a acestui an si a ajuns la 490 de euro pe tona. Inca de la inceputul anului, producatorii de ciment au anuntat majorari ale preturilor la ciment. „Pretul cimentului produs si comercializat de Holcim Romania a crescut in 2007 cu 10%, comparativ cu 2006. Pretul de comercializare al cimentului este determinat de impactul tuturor elementelor care contribuie la costurile de productie si de logistica.

Fiecare variatie a unuia dintre aceste elemente se reflecta in costurile de productie si de logistica ale materialelor de constructii, si implicit in pretul de comercializare al produsului”, a declarat, pentru Gandul, François Laporte, director de marketing si vanzari al Holcim Romania. Acesta a mai precizat ca de aproximativ trei-patru ani incoace volumul pietei cimentului a crescut in mod constant cu aproximativ 15 – 20%, iar piata betoanelor si cea a agregatelor a cunoscut o crestere similara. Pentru acest an, Francois Laporte estimeaza o crestere similara, lucru care depinde de proiectele de dezvoltare ale infrastructurii – sosele, drumuri, poduri, sisteme de alimentare cu apa si canalizare, proiectele din domeniul imobiliar, dar si de conditiile meteo.

Andrada GHIRA