Pravalia imobiliara s-a mutat online

Imobiliare

20.11.2009 - Curierul national
Pravalia imobiliara s-a mutat online

Internetul a devenit canalul preferat de promovare al agentiilor

In plina criza, costurile reduse si accesibilitatea aduc intalnirea vanzator-cumparator in spatiul virtual

Cleciu: Site-urile ne ajuta, dar tranzactionarea tot prin agentul imobiliar se realizeaza

Viteza Internetului si avansarea tehnologiei au adus beneficii in toate domeniile si exceptie nu face nici sectorul imobiliar. In momentul de fata, piata este blocata, dar in ciuda acestui lucru, segmentul online este unul dinamic.
Reprezentantii site-urilor imobiliare sustin ca tot mai multe agentii vor alege Internetul pentru promovare, dar cu toate acestea nu se vor observa cresteri spectaculoase ale traficului de vizitatori in conditiile in care omul isi ia o casa o data sau de doua ori in viata. Persoanele care tatoneaza terenul sunt cei care vor accesa acest gen de site-uri.
Tot mai multe portaluri de profil s-au lansat, iar acest fenomen reprezinta o sabie cu doua taisuri pentru agentiile imobiliare. Pe de o parte, companiile din domeniu pot fi ajutate pentru ca site-urile respective posteaza un numar foarte mare de oferte. Pe de alta parte, agentiile vad in aceste site-uri o amenintare, in momentul in care acestea se ocupa si de tranzactionarea proprietatilor imobiliare.
In conditiile in care specialistii vad si 2010 un an dificil pentru sectorul imobiliar, "Internetul are mari sanse sa devina canalul preferat de promovare (costuri reduse, targetare foarte directa, rezultate masurabile in timp real)", a declarat Daniel Crainic, reprezentantul imobiliare.ro.
Si in viziunea Silviei Vilceanu, agentie.net, viitorul pare sigur deoarece tot mai multe agentii se vor orienta catre mediul online.
"Ne bazam pe agentiile imobiliare care folosesc Internetul ca pe un mediu ideal de promovare a ofertelor imobiliare. Suntem increzatori ca agentiile imobiliare vor folosi din ce in ce mai mult promovarea pe Internet si in felul acesta avem viitorul asigurat", a declarat aceasta. Ea mai explica faptul ca nu crede in miracole si nu se asteapta ca portalurile pe care le reprezinta sa creasca spectaculos. "Depindem 100% de piata imobiliara si o sa crestem odata cu aceasta", a mai completat Silvia Vilceanu.
Ceva mai optimist se arata Daniel Crainic si estimeaza o crestere a numarului vizitatorilor pentru 2010, in special traficul regional. "Incercam sa mentinem un numar constant al ofertelor, insa vom continua sa dezvoltam instrumente care sa permita cresterea calitatii acestora. In ceea ce priveste increderea clientilor si a vizitatorilor, toate eforturile noastre sunt orientate spre a o creste", a afirmat reprezentantul imobiliare.ro.

Site-urile imobiliare - prea putin vizitate, in comparatie cu cele generaliste

In principiu, traficul pe Internet de pe site-urile imobiliare nu va fi niciodata comparabil cu cel de pe portalurile cu anunturi generaliste sau cu cele de profil auto. "Explicatia este data de faptul ca utilizatorul final se confrunta cu o problema imobiliara de foarte putine ori in viata. De obicei se intampla sa cumperi cateva masini pana sa-ti cumperi o casa, deci este foarte logic si normal ca traficul pe site-urile imobiliare sa fie incomparabil mai mic fata de cel din domeniul auto", a subliniat reprezentanta Agentie.Net.

La inceputuri, in presa scrisa apareau cele mai multe oferte imobiliare

"Primul site imobiliar lansat de noi a fost anunturiimobiliare.ro. S-a plecat de la zero. Toate portalurile noastre au fost dezvoltate «in house» si am facut munca de pionierat. Internetul avea un grad scazut de penetrare, iar vitezele erau destul de mici si totul trebuia proiectat tinand cont de aceste lucruri. Majoritatea oamenilor foloseau presa scrisa ca principal mijloc de promovare a unei oferte imobiliare. In timp, ponderea s-a inversat: 70% din ofertele imobiliare din Bucuresti, de exemplu, apar intai pe Internet", a explicat Silvia Vilceanu.
"Proiectul imobiliare.ro a inceput in 1999, cand un om de afaceri german a contactat cativa absolventi ai Universitatii Politehnice din Timisoara pe care i-a angajat intr-un proiect inovator pentru sectorul imobiliar din Romania de la acea vreme: lansarea primului portal imobiliar national. In 2000, doar 19 agentii beneficiau de serviciile imobiliare.ro, in prezent sunt 1.150 agentii imobiliare la nivel national. Versiunea actuala a imobiliare.ro este a sasea versiune numarul 6, lansata pe 29 septembrie 2009", a aratat Daniel Crainic.

Pe viitor va incepe batalia site-urilor

In viziunea agentiilor imobiliare, portalurile imobiliare sunt benefice, dar nu intr-un numar foarte mare deoarece pot ingreuna sistemul sau pot induce in eroare prin anumite oferte neactualizate.
"Este adevarat ca viteza Internetului a facilitat cresterea acestor site-uri. Dar nici prea multe portaluri nu sunt benefice, pentru ca sistemul devine greoi. Cele mai multe portaluri lasa agentiile sa posteze oferte gratis, iar unele dintre anunturi raman si ani de zile si nimeni nu verifica daca mai sunt valabile sau nu", a declarat, pentru Curierul National, Ruxandra Cleciu, presedinte Neocasa.
"In momentul in care o persoana cerceteaza piata si cauta oferte, iar pe Internet sunt numeroase portaluri de profil care detin aceleasi oferte, deja devine obositor. De aceea pe viitor nu vor rezista multi. Va incepe batalia site-urilor si fiecare va incerca sa atraga tot mai multi vizitatori si vor veni cu diverse noutati", a explicat reprezentanta Neocasa.
Ruxandra Cleciu sustine ca agentiile imobiliare sunt ajutate de aceste site-uri, dar pana la urma tranzactiile tot prin companiile de profil se realizeaza. "Un om se poate documenta dupa portaluri imobiliare, dar in acelasi timp poate gasi oferte vechi care nu sunt updatate, de aceea trebuie sa discute cu agentia. Exista multe persoane care analizeaza piata, dar putine dintre acestea ajung sa sune la agentie", a concluzionat oficialul Neocasa.