Piata materialelor de constructii creste cu 30% pe an

Materiale de constructii , ANALIZE / COMENTARII

28.10.2007 - Adevarul

publicat pe 29.08.2007

 

 

Principalul segment care a pus umărul la creşterea sectorului de profil este reprezentat de clădirile rezidenţiale

Dezvoltarea fără precedent a sectorului imobiliar din România a atras după sine un consum imens de materiale de construcţii. Producătorii acoperă cu greu cererea mare din piaţă, în condiţiile în care, în primele cinci luni ale acestui an, piaţa de profil a consemnat un avans semnificativ faţă de perioada similară a anului trecut.

Piaţa românească a materialelor de construcţii, evaluată anul trecut la peste cinci miliarde de euro, îşi va păstra ritmul de creştere până în anul 2010, având în vedere trendul ascendent din ultimii ani al sectorului de construcţii. "Piaţa de profil creşte în special pe segmentul produselor premium. Până în anul 2010, ponderea cererii pentru produsele premium va fi mult mai mare faţă de cea pentru materialele ieftine. Clădirile rezidenţiale ocupă peste 60% din piaţa construcţiilor.

Pentru construcţia acestor clădiri sunt folosite materiale de calitate", spune Alina Tirlea, directorul de marketing şi vânzări al companiei Simcor, specializată în producerea şi comercializarea de materiale de construcţii.

Numai producţia de BCA se ridică la 1,8 milioane metri cubi pe an. Pentru anul 2007, Simcor a estimat o cifră de afaceri de 251 milioane de lei, în creştere cu 16,7% faţă de cea înregistrată în anul precedent. "Pentru 2007, mizăm pe o creştere cu 10% a cifrei de afaceri pe segmentul de BCA, de 84 milioane de lei", a declarat directorul de vânzări al companiei.

Noi produse pe piaţă

Simcor derulează investi­ţii de şase milioane euro, în perioada 2006 şi 2007, dintre care două milioane de euro au fost direcţionate către o nouă instalaţie de tăiat şi înfoliat BCA şi 1,5 milioane euro reprezintă investiţiile în parcul auto al companiei. Pe segmentul BCA, Simcor deţine o cotă de piaţă de 45% în Transilvania şi de 15% la nivel naţional.

Compania deţine patru unităţi de producţie, în Oradea, Târgu Jiu, Medgidia şi Suceava.
Compania a lansat, marţi, un nou brand de BCA termoizolant - Wabe, care se comercializează la preţul de 280 lei pe metrul cub. Produsul se adresează cumpărătorilor cu vârste cuprinse între 30 şi 60 de ani, compania înregistrând deja comenzi, pentru acest an, de 15.000 de metri cubi de BCA termoizolant.

Companiile multinaţionale domină piaţa de profil

Capacitatea de producţie a materialului Wabe este de 100.000 metri cubi, în fabrica de la Medgidia şi de 130.000 metri cubi, în cea de la Târgu Jiu. „În privinţa mediului concurenţial, se prefigurează o dominare clară a firmelor multinaţionale. În plus, vor exista din ce în ce mai multe parteneriate şi alianţe strategice menite să rivalizeze în jurul celor trei giganţi – Lafarge, Holcim, CarpatCement. Cele mai avansate relaţii strategice sunt cele din jurul grupului francez Lafarge

(Lafarge-Arcom-Gealan-Comnord-Bramac-Wienerberger-Schiedel-Tondach-PipeLife)", a declarat, pentru „Adevărul", Adrian Iordache, business manager în cadrul InterBiz Group.
El spune că dezvoltarea sectorului de retail a avantajat la rândul său producţia, concurenţa şi aria de acoperire a materialelor de construcţii, prin reţelele specializate de comerţ precum Praktiker, Bricostore, BauMaxx, Mr. Bricolage, Hornbach, Dedeman, Ambient, Baduc, Arabesque, Castelluci.

Potrivit lui Adrian Iordache, piaţa materialelor de construcţii, care include materialele minerale de construcţii, materiale chimice şi materiale de construcţii metalice, a depăşit cinci miliarde de euro, în 2006.