Piata de tamplarie termoizolanta se sparge mai repede decat se astepta

ANALIZE / COMENTARII

15.12.2009 - Curierul national
Piata de tamplarie termoizolanta se sparge mai repede decat se astepta

Producatorul de profile PVC, Gealan, anticipeaza o injumatatire a pietei dupa ce in octombrie prevedea o scadere de doar 30%

"Sezonul de cernere a pietei" a sosit mai repede decat se anticipa

Gealan Romania, companie producatoare de profile PVC, anticipeaza o inrautatire a climatului din piata locala de tamplarie termoizolanta, anticipand o scadere a pietei la jumatate din nivelul de anul trecut, dupa ce la mijlocul lunii octombrie estima o scadere a acestei piete de 30%. Anterior, directorul general al companiei anticipa o scadere la 500 de milioane de euro pentru acest an. "Valoarea pietei de tamplarie din PVC a scazut semnificativ comparativ cu 2008. Conform estimarilor noastre, piata de tamplarie termoizolanta poate ajunge pana la 500 de milioane de euro pana la sfarsitul anului", declara, pentru Curierul National, Aurel Vlaicu, director general Gealan Romania, la mijlocul lunii octombrie, cand nivelul preconizat era cu 50% mai mic decat anul 2007, an de referinta pentru aceasta piata.

In prezent, perspectiva celor de la Gealan Romania s-a inrautatit, scaderea pietei fiind determinata si de incetarea activitatii mai multor jucatori. "Evident ca nu putem vorbi despre o crestere a afacerilor pentru aceasta perioada, in conditiile unei piete de tamplarie din PVC care a ajuns la aproximativ 400 de milioane euro, ceea ce inseamna o scadere cu 50% comparativ cu anul trecut, dar si suspendarii activitatii a peste 20% dintre producatorii de ferestre", a declarat, intr-un comunicat, Aurel Vlaicu. Se pare ca problemele pentru firmele din acest sector economic au venit mai repede decat anticipase oficialul companiei in urma cu doua luni. "Sunt foarte multe firme care se reorienteaza, din producatori devin montatori pentru marii producatori de ferestre, multi jucatori ies si vor iesi din business pentru ca nu mai au proiecte care sa le sustina activitatea. Cu siguranta acum se vor cerne adevaratii jucatori de pe piata, care au o strategie anticriza si un model de business puternic", ne-a mai explicat Aurel Vlaicu.
Contactati in legatura cu diferentele dintre previziunile din octombrie si cele de ieri, reprezentantii Gealan au precizat ca este de vina randamentul slab din ultima parte a anului, caracteristica pe final de an. "Diferenta dintre cele doua prognoze vine si din faptul ca ultimele trei luni ale anului sunt de regula mai slabe, deci este un business care se bazeaza foarte mult pe sezonalitate", a declarat, pentru Curierul National, Aurel Vlaicu, director general Gealan Romania.

O revenire ar putea avea loc abia in 2011

Gealan nu a oferit detalii privind afacerile din acest an, anterior reprezentantii producatorului de profile din PVC pentru ferestre si usi cu geam termoizolator anuntand ca urmareste pentru 2009 mentinerea cifrei de afaceri la valoarea de anul trecut, de circa 71 de milioane de euro. "Pentru anul 2010 compania isi propune sa investeasca in continuare in produse si tehnici inovatoare. De asemenea, se va pune accent pe suportul acordat retelei de parteneri la nivel national, prin programe de perfectionare si consiliere. Cu siguranta, si anul urmator va fi un an dificil, marcat de incertitudini si schimbari semnificative in aceasta industrie. Cred ca abia din 2011 putem vorbi de o revenire si, poate, de o crestere mai semnificativa pentru acest sector de activitate", a precizat Vlaicu.