Piata de property managment prinde contur

Imobiliare

10.12.2009 - Curierul national

Companiile de adminstrare obtin anual o cifra de afaceri intre 3-4 milioane de euro

Piata de property managment ( n.r. - administrarea proprietatilor) este una noua, dar pe care nu se tem sa intre pe piata noi jucatori. Daca in 2000 au aparut primele companii private ce ofereau solutii in acest domeniu, in 2009 aceste companii ofera o gama variata de servicii de administrare si aduc anual o cifra de afaceri de 3-4 milioane de euro pe an, reiese din estimarile facute de reprezentanta companiei Towers Group, pe fondul datelor furnizate de Institutul National de Statistica si cele oferite de Registrul Comertului.
"In acest moment exista fond locativ suficient atat in Bucuresti, cat si in celelalte mari orase  ale tarii. Romania intelege si adopta necesitatea serviciilor de Property Management. Towers isi propune sa ajute proprietarii de imobile sa-si pastreze intacta valoarea proprietatii si chiar sa-si sporeasca veniturile generate din aceste proprietati", declara Ortansa Dumitru, Managing Partener Towers.

Costurile pentru administrare nu s-au modificat fata de anul trecut

Anul trecut companiile din domeniu spuneau ca firmele de administrare cereau un comision intre 8 si 20% din totalul cheltuielilor de intretinere. In cazul companiei DTZ Echinox, pentru spatiile de birouri cu suprafete cuprinse intre 20.000 mp - 30.000 mp, clientii plateau in medie 0,4 euro/mp, iar pentru suprafete mai mici intre 10.000 mp -20.000 mp se putea ajunge chiar la 0,5 -1 euro/mp. Pe piata rezidentiala, preturile se aliniau intre 0,5-1 euro/mp. Iar pe piata industriala care este cea mai putin dezvoltata din perspectiva externalizarii serviciilor de PMF, clientii puteau plati un pret de 0,25-0,5 euro/mp.Anul acesta costurile pentru un complex rezidential ar fi cam intre 4,73- 7,57 euro (20-32 lei) /luna /proprietar doar pentru administrare,  iar costul serviciilor se imparte lunar pe numarul de apartamente. "Ne adresam tuturor acelora care au nevoie de astfel de servicii de la locuinte private pana la sali de sport, costurile variaza in functie de suprafata, destinata spatiului, frecventa serviciilor, materialele folosite intre 0,30 euro/mp si pana la 0,85 euro /mp. Depinde de pachetul de servicii ales pe langa administrare la care noi oferim , curatenie, paza/monitorizare", explica reprezentanta Towers.

In 2010, compania Towers vrea sa administreze 300 de proprietati

Compania Towers a fost infiintata in 2007, in ultimii ani extinzandu-si competentele in domeniul serviciilor de adminstrare imobiliara. Pentru 2010, planurile companiei vizeaza extinderea portofoliului de clienti la un numar de 250 de apartamente si 50 de terenuri. In prezent, in portofoliul companiei Towers unul dintre clienti le-a oferit spre administrare o proprietate compusa din 30 apartamente. Pentru viitor, compania isi propune sa finalizeze contracte cu un grup de clienti ce urmeaza sa-si faca receptia la apartamente in primul trimestru al lui 2010 oferindu-le servicii de asistenta in acest proces de receptie urmand ca apoi sa le fie gestionata proprietatea de consultantii firmei.
"Echipa de consultanti Towers se ocupa de operatiunile zilnice aferente administrarii proprietatilor clientilor, oferind atat proprietarilor, cat si chiriasilor servicii eficiente din punct de vedere al costurilor.
Compania isi propune sa ajute proprietarii de imobile sa-si pastreze intacta valoarea proprietatii si chiar sa-si sporeasca veniturile generate din aceste proprietati" - Ortansa Dumitru, Managing Partener Towers.