Nume noi ataca topul celor mai scumpe artere comerciale

PROIECTE / DEZVOLTARE , Imobiliare

26.11.2007 - Adevarul
Nume noi ataca topul celor mai scumpe artere comerciale

Analistii imobiliari spun ca in curand Lipscaniul si Bulevardul Elisabeta vor concura nume consacrate precum Magheru sau Victoriei .

Magheru si Victoriei sunt zonele zero in materie de shopping autohton. Cele doua artere comerciale sunt urmate indeaproape in topul bulevardelor cu cele mai ridicate chirii de Bratianu, Dorobantilor, Mosilor sau Stefan cel Mare. Specialistii din piata vorbesc insa de noi locatii in ascensiune, in contextul in care numeroase branduri internationale cauta sa intre pe piata locala.

„Lipscaniul sau Regina Elisabeta sunt strazile care, pe viitor, ar putea concura in materie de chirii ridicate cu locatiile deja consacrate pe piata", spune Valentin Manu, seful departamentului High Street Retail din cadrul Cushman & Wakefield Activ Consulting.

Problema cu care se confrunta numele mari care doresc sa atace piata romaneasca este stocul mic de metri patrati disponibili in zonele consacrate. Razvan Gheorghe, directorul general al Cushman & Wakefield Activ Consulting, surprinde succint realitatea bucuresteana. "Pe Bulevardul Magheru vorbim in principal de branduri locale, aici insa nu avem unitati de suprafete mari pretabile pentru magazinele retailerilor internationali precum H&M sau Marks & Spencer.

Nu numai ca stocul este foarte restrans, dar si spatiile sunt fragmentate. Daca pe marile bulevarde de shopping din lume spatiile mari sunt cele mai ravnite, pe Magheru retailerii sunt nevoiti sa inchirieze spatii mici", opineaza directorul de la Cushman & Wakefield. Si asta in conditiile in care chiriile practicate pe marile artere comerciale romanesti nu stau rau in topurile de profil internationale.

Bulevardul Magheru ocupa de mai bine de doi ani un onorant loc treizeci in ierarhia celor mai scumpe bulevarde din lume, conform datelor Cushman & Wakefield. Cu o chirie lunara de peste 100 de euro pe metrul patrat, importanta artera comerciala bucuresteana depaseste cu mult media zonei, care abia daca trece de 70 de euro pe metrul patrat.

Ionut Morariu