Noua regula pe rezidential: Un contract semnat la 100 de contacte adunate

Imobiliare

26.03.2009 - Standard

Locuintele scoase la vanzare in cadrul Targului Imobiliar National (tIMOn), ce se desfasoara in perioada 26–29 martie in Bucuresti, sunt in proportie de 70% finalizate sau in curs de finalizare pana la jumatatea anului, deoarece expozantii au realizat ca potentialii cumparatori sunt sceptici in a achizitiona proprietati off-plan, potrivit organizatorilor evenimentului.

Cea mai ieftina locuinta prezentata la targ este un apartament cu doua camere in statiunea Mamaia, al carui pret este de 10.500 de euro plus TVA. In Bucuresti, cea mai ieftina locuinta este o garsoniera, al carei pret este de 34.000 de euro, din cadrul proiectului Red House, dezvoltat de Apulum 94. Totodata, daca la targurile precedente cele mai scumpe locuinte plecau de la un milion de euro, la editia actuala a tIMOn, preturile la penthouse-uri, duplexuri si vile incep de la 250.000 de euro. „Potentialii clienti care se mai asteapta la scaderi substantiale de preturi, ca urmare a constrangerilor financiare pe care le au dezvoltatorii unor ansambluri rezidentiale, se insala. Dezvoltatorii care sunt in prag de colaps vor sa vanda volume mari, de aceea sunt panditi de cautatorii de oportunitati, dar ei nu vor vinde catre end-useri, pentru ca nu au timp sa astepte. Castigatorul nu va fi cumparatorul final“, a declarat Vlad Vlasceanu, managing director al Ad-Media, organizatorul TIMON.

La a 12-a editie a tIMOn vor fi prezente aproximativ 60 de companii imobiliare, spre deosebire de 40 de expozanti cati au fost prezenti la targurile precedente, care scot la vanzare peste 5.000 de apartamente si 500 de vile si terenuri. Discounturile pe care le practica expozantii de la tIMOn sunt cuprinse intre 5 si 40% fata de pretul de lista afisat de dezvoltatori in ultimele luni, multi avand si optiunea de negociere a preturilor de vanzare in functie de optiunile financiare ale clientilor.

Chiar daca vanzarile in cadrul targurilor imobiliare sunt reduse, singurul beneficiu al dezvoltatorilor fiind contactele pe care acestia reusesc sa le adune, motivul principal al participarii ramane notorietatea. „Am participat la toate targurile de anul acesta si am reusit sa adunam 400 de contacte. Rata de succes a acestora este de un contract semnat la 100 de contacte stranse. Participarea la targ iti creeaza notorietate, arata ca existi si nu dispari de pe piata“, a declarat Carmen Sandulescu, directorul financiar al Impact Developer&Contractor. Rata de succes a scazut simtitor fata de anii trecuti. In 2007 se semna un contract la 30 de contacte, iar anul trecut rata era de unu la 50.

Vanzarile pe segmentul rezidential al Impact au scazut in primele trei luni cu 47%, la 20 milioane de lei, inclusiv TVA, comparativ cu aceeasi perioada din 2008, cand au totalizat 32 milioane de lei. In primul trimestru de anul trecut, compania a avut vanzari de 38 milioane de lei, cu TVA, pe segmentul rezidential, catre clienti romani si straini. Dezvoltatorul a incheiat in acest an contracte doar cu clienti romani, iar in perioada similara din 2008, vanzarile companiei exclusiv catre cumparatori locali au totalizat circa 24 milioane de lei.

Vanzarile din primele trei luni din 2009 sunt similare cu nivelul inregistrat in primele trei luni din 2007, se arata intr-un comunicat al firmei. In intervalul ianuarie-martie 2009, compania a incheiat 39 de contracte, din care 33% cu plata integrala, 10% in rate si 57% de inchiriere cu optiune de cumparare. Din contractele achitate integral, circa 70% au fost realizate prin finantare bancara, acordata, in cea mai mare parte, de CEC. Cele mai vandute au fost apartamentele cu doua camere, deoarece s-au incadrat in limitele legale pentru aplicarea unui TVA de 5%, dar si datorita finantarilor mai mici acordate de banci. Potrivit Impact, majoritatea clientilor cu care au fost semnate contracte in perioada analizata provin din sectorul farmaceutic si FMCG, fata de 2008, cand cei mai multi au provenit din sectorul serviciilor, in special ale celor financiar-bancare.

In cadrul Targului Imobiliar ce se va desfasura la World Trade Center, la acest sfarsit de saptamana, vor fi lansate sapte ansambluri rezidentiale noi, din care patru sunt in premiera. Dezvoltatorul Triumf Construct lanseaza ansamblul Coral Beach Resort din Mamaia, care va cuprinde sapte blocuri cu un total de 405 apartamente. Un alt proiect nou este Red House, care dispune de 14 locuinte, Parang Residence, Aleea, Titan Atlantic – dezvoltat de Atlantic Construct Group si care va dispune de 30 de apartamente, Oltenitei Residence si Green City. Organizatorii se asteapta la peste 10.000 de vizitatori.