Metro reia extinderea cu un magazin in Bucuresti in primul semestru

PROIECTE / DEZVOLTARE

15.01.2010 - Ziarul financiar

Reteaua Metro Cash & Carry, cel mai mare jucator din comertul local, a anuntat ca se va extinde in acest an in Bucuresti prin deschiderea unui magazin in zona de est a orasului. Aceasta va fi a 25-a unitate operata de compania germana pe piata romaneasca si a doua deschidere a retelei din ultimii trei ani. Investita in noul spatiu poate fi estimata la peste 20 mil. euro.

"Metro Cash & Carry Romania continua procesul de expansiune prin deschiderea unui nou magazin in Bucuresti in prima jumatate a acestui an.
 
Magazinul va fi situat in zona de est a orasului si reprezinta un obiectiv atins in strategia pe termen lung", au declarat reprezentantii Metro. Acestia nu au dorit sa dea mai multe detalii despre noul proiect de investitii. Magazinul va fi situat intr-un parc de retail din zona Policolor din sud-estul Capitalei, care va include si un hipermarket Real, potrivit informatiilor din piata. Compania Real, detinuta tot de grupul Metro, a anuntat anterior ca va deschide magazinul din zona Policolor in primele sase luni din 2009.

Investitiile grupului german in proiectul din sud-estul Bucurestiului pot fi estimate la peste 40 mil. euro si ar putea genera peste 500 de noi locuri de munca.

Ultimul proiect de expansiune al retelei Metro Cash & Carry a fost finalizat in urma cu aproximativ un an, la Deva. Magazinul are o suprafata de vanzare de aproape 9.000 de metri patrati si a implicat investitii de aproape 20 mil. euro, potrivit datelor companiei.

Metro, cel mai mare grup activ in comertul local, a avut anul trecut vanzari estimate de ZF la peste 2 miliarde de euro in cele 48 de magazine ale sale Metro Cash & Carry si Real din Romania, cu peste 14.000 de angajati. Grupul german a raportat recent vanzari in scadere cu circa 13% pe 2009 fata de anul anterior in Europa de Est, regiune in care businessul din Romania a contribuit cu 13% la vanzarile din 2008. Anul trecut, la nivel local reteaua de hipermarketuri Real a ajuns din urma reteaua Metro Cash & Carry, ca numar de spatii, in prezent fiecare din cele doua companii operand 24 de unitati.

Grupul nu a comunicat inca valoarea vanzarilor realizate in Romania in 2009. Cifra de afaceri a Metro pe piata locala a fost de 2,3 miliarde de euro in 2008, in scadere usoara fata de anul anterior. Divizia de magazine cash & carry a avut o contributie de 70% la aceasta valoare.

Metro Cash & Carry a fost prima retea internationala de comert modern care a intrat pe piata romaneasca, in anul 1996. Pana in 2005, compania s-a extins in fiecare an, iar din 2006 - cand a fost inaugurat primul magazin Real in Romania - grosul investitiilor realizate la nivel local a fost orientat pe segmentul hipermarketurilor, mult mai competitiv decat cel al magazinelor cash & carry.

Singurul competitor direct al retelei Metro Cash & Carry Romania este Selgros, companie detinuta de grupul german Rewe.

In ultimii ani, Metro Cash & Carry a investit aproximativ 36 mil. euro in remodelarea a 8 magazine mai vechi din retea.

Magazinele cash & carry se adreseaza clientilor profesionisti, precum revanzatori, restaurante sau baruri.