Magazinele de bricolaj aduc la Cluj 20 milioane de euro

Retail , COMPANII SI FIRME DE CONSTRUCTII

14.03.2008 - Clujeanul
Magazinele de bricolaj aduc la Cluj 20 milioane de euro

Compania germana Obi, cel mai mare jucator de pe piata regionala de bricolaj, se numara printre potentialii investitori din domeniu, in Cluj-Napoca. Oficialii Obi si-au anuntat intentia de a intra pe piata locala prin investitii de 20 de milioane de euro in urmatorii doi ani.

Compania germana este unul dintre cei mai mare retailer de pe piata de do-it-yourself din Europa Centrala si de Est si genereaza vanzari de 5,8 miliarde de euro cu mai mult de 500 de magazine. "Decizia de a veni in Romania constituie un pas important in consolidarea pozitiei de lider pe piata din regiune. Consideram ca piata romaneasca ne ofera in acest moment un mare potential de crestere si ne targetam sa devenim lider si aici, iar in urmatorii ani vom investi masiv in reteaua de magazine", a declarat pentru ZF Transilvania Johanna Meessen, sef al departamentului Corporate Communications & PR.

Aceasta a mai spus ca primele magazine din Romania vor fi deschise in trimestrul patru din 2008, fara a preciza care vor fi principalele locuri care se afla pe harta de dezvoltare a companiei. Potrivit insa unor surse din piata, Cluj-Napoca va fi unul dintre primele orase in care Obi isi va deschide magazin. Compania germana a cumparat deja un teren in zona industriala a orasului, unde recent a fost deschis un hipermarket Real.

Compania germana Obi va deschide pe piata romaneasca magazine avand suprafete cuprinse intre 8.000 si 12.000 de metri patrati. Compania face parte din grupul de retail Tengelmann, prezent deja in Romania prin reteaua de supermarketuri Plus Discount

Pe langa Germania, Cehia, Slovenia, Polonia, Ungaria, Bosnia-Herzegovina si Rusia, OBI este de asemenea prezent in Italia, Austria, Elvetia si Croatia. OBI este unul dintre cei mai mar distribuitori DIY din lume, avand peste 38,000 de angajati.

Cine este deja la Cluj?

Pe piata clujeana activeaza retelele internationale de bricolaj Praktiker si BauMax, dar si lanturi de magazine detinute de investitori autohtoni precum Arabesque sau Ambient Sibiu, acesti patru jucatori deruland in ultimii ani investitii de aproximativ 30 de milioane de euro, in construirea unor suprafete de vanzare de peste 40.000 de metri patrati. Potrivit planurilor de extindere, anuntate de retelele de bricolaj, in perioada urmatoare in Cluj vor exista cel putin sapte magazine de acest tip.

Lantul austriac de magazine de tip do-it-yourself BauMax cauta un teren de aproximativ 30.000 de metri patrati pentru a construi cel de-al doilea magazin in Cluj-Napoca. Compania a deschis anul trecut primul magazin pe piata clujeana, in urma unei investitii de 10 milioane de euro.

Potrivit specialistilor imobiliari, in acest moment pe piata locala mai exista foarte putine terenuri care sa aiba o suprafata compacta de 3 hectare. Aproximativ 4 locuri de acest gen mai sunt disponibile intravilan, iar pretul de vanzare al acestora este de cel putin 250-300 de euro pentru un metru patrat.

Lantul austriac de magazine BauMax a investit anul trecut aproximativ 40 de milioane de euro in extinderea pe piata din Romania, principalele locatii vizate fiind Targu-Mures, Cluj-Napoca, Bacau si Craiova. Reteaua care numara 6 magazine la sfarsitul lui 2007, va mai fi extinsa anul acesta cu alte 6 inaugurari, inclusiv un magazin in capitala. BauMax a intrat pe piata locala in 2006, prin deschiderea unui magazin in Brasov.

Compania va ajunge la o retea de 25 de magazine in Romania pana 2012, iar pe termen lung aceasta ar putea depasi numarul de 40 de unitati, potrivit planurilor BauMax. Lantul austriac, cu afaceri de peste un miliard de euro, numara in prezent 126 de magazine de bricolaj in Europa Centrala si de Est, avand planificate alte intrari pentru urmatorii doi ani, pe pietele din Bulgaria si Turcia.

Planuri de extindere pentru inca doua firme

Companiile franceze Mr. Bricolage si Bricostore au inclus, de asemenea, orasul Cluj-Napoca in planurile lor de extindere din 2008. Retailerul Mr. Bricolage a intrat in 2006 pe piata din Romania prin deschiderea unui magazin in Bucuresti, iar anul acesta intentioneaza sa deschida alte trei magazine. Mr. Bricolage dezvolta o cifra de afaceri totala de peste 1,7 mld. de euro pe piata europeana.

Totodata, retailerul de bricolaj Bricostore are in plan deschiderea anul acesta a unui magazin pe piata clujeana. Compania franceza estimeaza ca pana in 2011, vanzari din Romania vor ajunge de 500 mil. euro, cu aproximativ 30 de magazine operationale.

Primii care au intrat pe piata de bricolaj locala au fost germanii de la Praktiker in noiembrie 2003. Anul trecut compania a investit 800.000 de euro in extinderea cu 1.400 de metri patrati a suprafetei initiale a magazinului.

Potrivit conducerii companiei, decizia de a investi intr-o suprafata mai mare de vanzare se bazeaza pe potentialul pe care il ofera piata, aflata intr-un amplu proces de dezvoltare.In urma acestei extinderi magazinul din Cluj-Napoca are o suprafata de 8.000 de metri patrati si este al doilea ca marime intre magazinele Praktiker din Romania.

Reteaua germana a intrat pe piata din Romania in 2002, iar pe termen mediu, compania are in plan sa dezvolte reteaua existenta, astfel incat sa ajunga la peste 30 de magazine in intreaga tara. Investitiile Praktiker realizate pana acum in Romania depasesc 150 milioane Euro.

Urmatoarea retea de bricolaj care a intrat pe piata clujeana a fost Ambient Sibiu, care detine in zona un magazin de aproximativ 20.000 de metri patrati. Grupul Ambient are sediul la Sibiu si in 2006 a realizat o cifra de afaceri de 325,3 mil. lei (circa 90 mil. euro). Grupul Ambient a fost infiintat in 1993, are capital integral romanesc si este proprietatea omului de afaceri Ioan Ciolan din Sibiu.