Lucrarile la magistrala de metrou Drumul Taberei - Universitate incep in primavara

Constructii

05.11.2009 - Gandul
Lucrarile la magistrala de metrou Drumul Taberei - Universitate incep in primavara

INVESTITIE l Lucrarile de constructie la magistrala de metrou Drumul Taberei - Universitate ar putea incepe in primavara. Procedurile vor incepe pana la sfarsitul anului in curs

Lucrarile la magistrala de metrou Drumul Taberei – Universitate incep in primavara

In primavara vor incepe sa lucreze primele utilaje la constructia Magistralei 5 de metrou, care va lega cartierul Drumul Taberei de Universitate. "Saptamana viitoare vom semna acordul de imprumut cu Banca Europeana de Investitii si imediat dupa aceasta vom initia procedurile de precalificare la licitatie, pentru selectarea constructorului", a declarat pentru Gandul directorul general al Metrorex, Gheorghe Udriste.

El a precizat ca, pentru ca lucrarile de constructie sa dureze cat mai putin, ele vor incepe simultan in patru-cinci locuri de pe traseu. Metrorex va obtine de la BEI o finantare de 370 milioane de euro, suma necesara pentru executarea lucrarilor de rezistenta si de structura pentru tunele, galerii si statii, fara instalatii.

Suma totala necesara pentru punerea in functiune a magistralei a fost estimata la 523 milioane de euro. Recent, premierul Emil Boc promitea ca lucrarile vor fi finalizate in 2015.

Magistrala 5 este prevazuta sa aiba o lungime de 9 km si 14 statii, respectiv Ghencea, Prelungirea Ghencea, Raul Doamnei, Brancusi, Romancierilor, Drumul Taberei, Drumul Taberei 34, Favorit, Orizont, Academia Militara, Eroilor 2, Hasdeu, Cismigiu si Universitate 2.

Ritm de melc in ultimii 20 de ani

In ultimii 20 de ani, lucrarile de extindere a metroului bucurestean au avansat in ritm de melc, din cauza neasigurarii surselor de finantare. In 2000, a fost data in functiune Magistrala 4, care are o lungime de numai 3,6 km si doar patru statii. Pentru continuarea lucrarilor la aceasta magistrala si extinderea ei pana la Laromet (Laminorului) nu exista deocamdata finantare. Au fost facute pana acum doar lucrarile de punere in siguranta, nemaifiind bani pentru instalatii si finisaje.

Apoi, anul trecut a fost inaugurat tronsonul Nicolae Grigorescu - Linia de Centura (rebotezata Anghel Saligny), care are tot patru statii si o lungime de 4,75 km. Din primavara, trenurile au inceput sa circule fara transbordare pe traseul Anghel Saligny - Preciziei (fosta Industriilor).
Lucrarile la magistrala de metrou Drumul Taberei – Universitate incep in primavara

INVESTITIE l Lucrarile de constructie la magistrala de metrou Drumul Taberei - Universitate ar putea incepe in primavara. Procedurile vor incepe pana la sfarsitul anului in curs

Lucrarile la magistrala de metrou Drumul Taberei – Universitate incep in primavara

In primavara vor incepe sa lucreze primele utilaje la constructia Magistralei 5 de metrou, care va lega cartierul Drumul Taberei de Universitate. "Saptamana viitoare vom semna acordul de imprumut cu Banca Europeana de Investitii si imediat dupa aceasta vom initia procedurile de precalificare la licitatie, pentru selectarea constructorului", a declarat pentru Gandul directorul general al Metrorex, Gheorghe Udriste.

El a precizat ca, pentru ca lucrarile de constructie sa dureze cat mai putin, ele vor incepe simultan in patru-cinci locuri de pe traseu. Metrorex va obtine de la BEI o finantare de 370 milioane de euro, suma necesara pentru executarea lucrarilor de rezistenta si de structura pentru tunele, galerii si statii, fara instalatii.

Suma totala necesara pentru punerea in functiune a magistralei a fost estimata la 523 milioane de euro. Recent, premierul Emil Boc promitea ca lucrarile vor fi finalizate in 2015.

Magistrala 5 este prevazuta sa aiba o lungime de 9 km si 14 statii, respectiv Ghencea, Prelungirea Ghencea, Raul Doamnei, Brancusi, Romancierilor, Drumul Taberei, Drumul Taberei 34, Favorit, Orizont, Academia Militara, Eroilor 2, Hasdeu, Cismigiu si Universitate 2.

Ritm de melc in ultimii 20 de ani

In ultimii 20 de ani, lucrarile de extindere a metroului bucurestean au avansat in ritm de melc, din cauza neasigurarii surselor de finantare. In 2000, a fost data in functiune Magistrala 4, care are o lungime de numai 3,6 km si doar patru statii. Pentru continuarea lucrarilor la aceasta magistrala si extinderea ei pana la Laromet (Laminorului) nu exista deocamdata finantare. Au fost facute pana acum doar lucrarile de punere in siguranta, nemaifiind bani pentru instalatii si finisaje.

Apoi, anul trecut a fost inaugurat tronsonul Nicolae Grigorescu - Linia de Centura (rebotezata Anghel Saligny), care are tot patru statii si o lungime de 4,75 km. Din primavara, trenurile au inceput sa circule fara transbordare pe traseul Anghel Saligny - Preciziei (fosta Industriilor).