In razboiul cu marii jucatori, agentiile de cartier vin cu o nouă arma: franciza imobiliara

ANALIZE / COMENTARII , Imobiliare

04.11.2007 - Adevarul

publicat pe 1.10.2007

 

În războiul cu marii jucători, agenÅ£iile de cartier vin cu o nouă armă: franciza imobiliară

Pentru circa 21.000 de euro, firma din colţul blocului se poate plasa sub pălăria numelui unui brand internaţional.

AscuÅ£irea concurenÅ£ei de pe piaÅ£a imobiliară autohtonă duce la miÅŸcări importante pe acest segment al economiei. Marjele de profit ale agenÅ£iilor de cartier cresc într-un ritm sensibil mai lent decât cele ale marilor jucători. Reglementarea riguroasă a domeniului imobiliar pune ÅŸi ea serioase probleme companiilor de profil de talie mică.

Care sunt soluÅ£iile la îndemână în această luptă pentru supravieÅ£uire? Gabriel Alexandru, vicepreÅŸedintele companiei Century 21 Romania, vede în franciza imobiliară una dintre cele mai bune metode prin care agenÅ£iile mici îÅŸi pot asigura un viitor la fel de fructuos ca ÅŸi prezentul.

- O scurtă prezentare a francizei imobiliare. Ce trebuie să facă o firmă pentru a intra în posesia francizei Century 21? De ce ar alege să cumpere franciza voastră?
- Franciza imobiliară este un sistem de a face afaceri. Acest lucru porneÅŸte de la ideea că, pentru a face afaceri în acest domeniu, îÅ£i trebuie o imagine bună.

O imagine bună se construieÅŸte în timp sau printr-o campanie susÅ£inută de marketing sau utilizând un brand deja foarte cunoscut prin sistemul de francizare. Century 21 este numărul unu în lume în domeniul francizei imobiliare. Asta presupune că îÅ£i vinzi proprietăţile din portofoliu mult mai repede ÅŸi că ai clienÅ£i din străinătate, veniÅ£i prin intermediul reÅ£elei Century 21, care caută proprietăţi în România.

Franciza noastră are, pe lângă aportul unui brand puternic, ÅŸi un sistem de suport. Asta presupune o listă de furnizori pentru care noi garantăm. Iar domeniile sunt din cele mai variate. Pornesc de la echipamente de birou ÅŸi merg până la servicii juridice ÅŸi de contabilitate sau mentenanţă website.
Redevenţa iniţială este de aproximativ 21.000 de euro. Contractul este unul pe cinci ani. La finalizarea acestui termen se semnează un nou contract şi se va achita jumătate din redevenţa iniţială.
<!--[if !supportLineBreakNewLine]-->

Iount Morariu