Imobiliarii nu se mai bucura la rezervari, ci la carti de vizita

Imobiliare

12.05.2009 - Cotidianul

Dezvoltatorii imobiliari au facut schimb de numere de telefon cu posibilii clienti de apartamente la ultimul targ din domeniu.
 
Cumparatorii au dat navala la ultimul targ imobiliar in speranta incheierii afacerii vietii lor. Cei mai multi au plecat cu contactele dezvoltatorului si pliante pline de pozele locuintei mult visate. Asta a facut ca optimismul dezvoltatorului sa creasca si sa spere ca numerele de telefon si adresele de e-mail or sa se transforme in contracte de vanzare. Unii spun ca promotiile au avut efect si au reusit sa vanda. “La TNI am vandut un apartament. Este mult mai bine ca la targul din luna februarie. Pe langa avansul incasat mai avem inca 20 de persoane interesate”, ne-a spus Viorica Dragotel, reprezentatul Dagesh Group.
 
Aceasta firma comercializeaza apartamente de 100 de metri patrati cu 150.000 de euro, in timp ce anul trecut aceleasi apartamente aveau un pret de 228.000 de euro.

Un alt ansamblu care a reusit sa convinga un cumparator este ansamblul Primavara. “Am comercializat o garsoniera in primele trei zile de targ. Este mai putin decat in anii trecuti, cand se vindeau patru, cinci unitati, dar tot inseamna ceva, lumea este din nou interesata”, ne-a spus Raluca Oprescu, director de vanzari al ansamblului Primavara. Compania RPF Development, care dezvolta proiectul Vitan Residence, este multumita doar de contactele stranse. “Avem peste 400 de contacte de la persoane interesate de cumpararea unui apartament. 50% din acesti clienti vor veni si la vizionare”, ne-a spus Adrian Achim, director vanzari RPF Development. Majoritatea clientilor sunt interesati de cumpararea de apartamente de doua si trei camere. “Cei mai multi clienti sunt tineri familisti. Daca au sau asteapta un copil vor sa cumpere un apartament de doua camere. La fel, daca familia este mai numeroasa de trei persoane vor apartamente de trei camere”, a amintit Adrian Achim, adaugand ca 50% dintre clientii care vor sa cumpere un apartament dispun de cash, iar cealalta jumatate se bazeaza tot pe banca.

“Este un efect benefic pentru piata imobiliara faptul ca la Targul National Imobiliar au fost foarte multi vizitatori. Iar faptul ca bancile au conditii restrictive la creditare poate fi combatut de developerii seriosi prin ratele direct la dezvoltator”, ne-a spus Emma Toma, general manager al Essence Real Estate, promovatorul ansamblurilor Jakobo Park si Avantia 1 Decembrie.

Visul spaniol
Nici cei care promovau case in strainatate nu au stat degeaba la TNI. “Avem 60 de contracte ale celor care vor sa cumpere case in Spania si Brazilia. Cei mai multi vor sa cumpere in Spania, ca este mai aproape si se cauta mai mult vilele”, ne-a spus Matyas Iosif, director Promaga pentru Romania.