Imobiliar - Avalansa de manifestari expozitionale

Imobiliare

17.04.2008 - Jurnalul National
Imobiliar - Avalansa de manifestari expozitionale
Avalansa de proiecte imobiliare a dus la aparitia unei noi industrii, din care toata lumea cistiga: cumparatorii, constructorii, dar mai ales organizatorii de expozitii. Piata de tirguri si expozitii pentru proiecte imobiliare este estimata la 5 milioane de euro.

Concurenta din ce in ce mai dura dintre proiectele rezidentiale aduce cistiguri cumparatorilor si, mai nou, firmelor care organizeaza tirguri de case. Un investitor care vrea sa-si expuna proiectele trebuie sa plateasca intre 170 si 250 de euro/mp plus TVA, in functie de tirg si de locul pe care-l ocupa in cadrul manifestarii. Luind in calcul marimea manifestarii, organizatorii de tirguri incaseaza intre 300.000 si 1.000.000 de euro pentru fiecare eveniment. Insa cea mai mare parte a acestor cistiguri se duce pe cheltuieli logistice si media, fara de care un tirg nu are valoare, spun companiile organizatoare.

EXTINDERE. Numai in Capitala se organizeaza anul acesta noua expozitii de profil: doua editii ale Tirgului National Imobiliar (TNI), trei editii ale Tirgului Imobiliar National (TIMON), doua editii Condominium, precum si o editie a Real Bucharest si una a tirgului de terenuri Expoland. “Pentru zona Capitalei, pot estima la nivelul anului 2008 o valoare cumulata a evenimentelor imobiliare de aproximativ 4,5-5 milioane de euro, daca organizatorii se tin de programele anuntate”, a declarat Adrian Bercea, director general BDOBC Business Center, compania care organizeaza TNI. Aceasta expozitie a ajuns prin dimensiune si numar de participanti cea mai mare manifestare din sud-estul Europei.

SPECIALIZARE. Nu se inmulteste numai numarul de manifestari, ci si marimea acestora. “Anul acesta am dublat suprafata de expunere de la 2.000 metri patrati la 4.000 metri patrati si numarul de expozanti”, a declarat Bercea. El a mai precizat ca in editia din acest an, care se va desfasura intre 17-20 aprilie la Palatul Parlamentului, se va pune accentul si pe partea de distractii si recreere, prin organizarea de spectacole, concursuri cu premii pentru vizitatori, precum si prin organizarea de baruri unde oamenii pot sta si discuta in liniste la o cafea.

Insa cele mai multe tirguri sint organizate in acest an sub brandul Timon, care a anuntat pentru acest an 5-6 manifestari expozitionale. In provincie, oferta de tirguri este limitata de numarul de proiecte rezidentiale. Totusi, din acest an lucrurile incep sa se schimbe, multe proiecte fiind lansate in orasele mari, precum Constanta, Brasov sau Cluj. “Pietele locale nu au avut parte de manifestari exclusiv imobiliare. Acesta este si motivul pentru care anul acesta, cu TIMON, am ales sa dezvoltam evenimente exclusiv adresate pietei locale in Constanta, Brasov, Cluj, Timisoara, Iasi si Sibiu”, a declarat Vlad Vlasceanu, Managing Director al Admedia Consulta, compania organizatoare a TIMON.