Henkel a organizat primul seminar pe tema reabilitarii termice

Constructii

Henkel a organizat primul seminar pe tema reabilitarii termice

Bucuresti, 9 iunie, 2009. La World Trade Center Bucuresti, a avut loc prima dezbatere publica pe tema Proiectului National de Reabilitare Termica a cladirilor vechi din Romania.

Evenimentul organizat de catre Henkel Romania si ziarul Cotidianul si mediat de Adrian Ursu redactor sef Cotidianul, a reunit reprezentanti ai tuturor mediilor implicate: Ministerul Dezvoltarii Regionale si al Locuintei, Primariile de Sector, firme de constructii, Asociatii de Proprietari, dar si jurnalisti. Printre invitati s-au numarat: Secretarul de Stat in Ministerul Dezvoltarii Regionale si Locuintei, Razvan Murgeanu, Primarul Sectorului 1, Andrei Chiliman, Presedintele Ligii Habitat, Mihai Mereuta, din Asociatiilor de Proprietari, precum si Directorul Tehnic Henkel Romania, Adrian Zamfirache.

Seminarul si-a propus sa clarifice o serie de aspecte importante cu privire la reabilitarea termica, precum scopul si beneficiile acestui proces, pasii necesari de urmat, dar si cele mai bune optiuni de materiale pentru reabilitarea termica.

Printre principalele subiecte dezbatute in cadrul seminarului se numara:

- Bugetul alocat programul pentru anul 2009 este de 360 milioane RON cu posibilitatea de  suplimentare cu inca 100 milioane RON, pentru a onora toate cererile inregistrate. Bugetul de anul acesta este de 17 ori mai mare fata de anul trecut;
- Proiectul presupune reabilitarea termica a peste 50.000 de apartamente in acest an;
- Programul poate fi extins in anii viitori si asupra locuintelor unifamiliale, daca Uniunea Europeana va aproba folosirea fondurilor europene pentru cofinantare, conform declaratiei Domunul Razvan Murgeanu, Secretar de Stat, Ministerul Dezvoltarii Regionale si Locuintei.
- Primariile intampina dificultati in a asigura cofinantarea necesara. Desi fondurile guvernamentale au fost suplimentate, multe autoritati locale au decis sa suporte si contributia asociatiilor de proprietari.
- “Prin programul de reabilitare termica a cladirilor vechi din Romania, in 2009 vor fi anvelopate 83 de blocuri din sectorul 1. Pentru anul viitor vom pregati aproximativ 200”, a declarat Andrei Chiliman, Primarul Sectorului 1, Bucuresti
- Aproximativ 1,4 milioane de apartamente din toata tara au nevoie urgenta de reabilitare termica, pentru a putea obtine certificatul energetic ce va deveni obligatoriu pentru comercializarea oricarui imobil, incepand cu 2010.
- Pentru o reabilitare termica de calitate, lucrarile trebuie sa fie executate de catre companii specializate in constructii civile, cu personal instruit si calificat in acest sens, sistemul folosit sa fie complet, de la un singur producator, cu o garantie de minim 20 de ani, iar lucrarea sa fie monitorizata pe faze de executie de catre dirigintele de santier si  reprezentantul producatorului.

 „Evenimentul se inscrie in filozofia de afaceri a companiei Henkel de a participa activ la imbunatatirea vietii comunitatii unde isi desfasoara activitatea prin proiecte sociale si campanii de educare publica” a declarat Lavinia Ciurtin, Marketing Manager Divizia Adezivi Henkel Romania. „Pana in prezent, Henkel a sustinut reabilitarea termica a trei proiecte cu implicatii sociale: Caminului Facultatii de Constructii Bucuresti, Caminul Facultatii de Arte Plastice Bucuresti si un bloc de locuinte din Ploiesti, proiect realizat in colaborare cu Primaria Ploiesti”, a adaugat Lavinia Ciurtin. 

In perioada urmatoare, Henkel intentioneaza sa organizeze la nivel national o serie de evenimente, work-shopuri si actiuni de educare sustinute prin distributie de materiale informative.

Despre Hekel

De peste 130 ani, Henkel este lider cu marci si tehnologii care fac viata oamenilor mai usoara, mai buna si mai frumoasa. Henkel opereaza pe trei domenii strategice – Detergenti si produse pentru ingrijirea locuintei, Cosmetice/Produse de ingrijire personala si Adezivi Tehnologii. Henkel, companie prezenta in topul Fortune Global 500 companii, realizeaza mai mult de 60 de procente din vanzari cu marci de larg consum, in timp ce restul de 40 de procente este realizat de segmentul B2B . In anul fiscal 2008, Henkel a generat vanzari de 14.13 miliarde euro si un profit ajustat de 1,460 millioane euro. Cei peste 55,000 angajati din intreaga lume sunt dedicati sloganului, "A Brand like a Friend" si se asigura ca oameni din peste 125 de tari pot avea incredere in marcile si tehnologiile Henkel.