Ghidul de scamatorii al vanzatorilor de case

Imobiliare

08.05.2009 - Curierul National
Ghidul de scamatorii al vanzatorilor de case

Discounturile de pana la 30% sunt doar o arma a dezvoltatorilor

Acestia mai momesc cumparatorii cu masini, locuri de parcare, mobila si electrocasnice gratis

Un vanzator a ajuns chiar sa ofere cumparatorilor 300 de euro pe luna dupa tranzactie
Daca pana anul trecut dezvoltatorii dictau regulile si ii considerau pe clientii lor doar simple marionete,  acum a venit randul cumparatorilor sa priveasca spectacolul oferit de numeroasele scamatorii pe care le fac dezvoltatorii pentru a-si vinde casele. Jongleriile pe care le fac reprezentantii sectorului de profil sunt cel mai des intalnite la targurile imobiliare unde gasim oferte din cele mai diversificate. Astfel, disperarea dezvoltatorilor i-a impins pe acestia sa ofere discounturi de pana la 30%, locuri de parcare, automobile, mobila si electrocasnice. Spre exemplu, la semnarea unui precontract in cadrul TNI cu firma American Village pentru achizitionarea unei vile din complexul rezidential pe care dezvoltatorul il detine in Pipera, cumparatorul primeste cadou o masina Ford Fiesta pe loc, dar doar daca plateste casa integral.

O alta metoda de ademenire a clientilor am mai gasit-o la standul dezvoltatorului Ocif Group, care dupa  predarea apartamentului la cheie, proprietarul primeste 300 de euro pe luna timp de 3 ani. "Odata cu venirea primaverii, am observat o crestere a interesului clientilor potentiali fata de oferta de apartamente in proiecte aflate in constructie. Si vedem acest lucru in fiecare zi in showroom-ul Vivando Unirii. Special pentru acest targ, am pregatit o oferta unica: "La Vivando Unirii, toamna se numara cadourile". Concret, la predarea apartamentului la cheie, proprietarul primeste 300 de euro pe luna timp de 3 ani", a declarat Cristina Danila, director de Marketing Ocif Group. Una dintre cele mai "ingenioase" idei gasite de un dezvoltator pentru a-si vinde casele vine din America, dar le-a suras si reprezentantilor industriei imobiliare din Romania, si anume loteria. Blocarea pietei imobiliare i-a impins pe dezvoltatori sa apeleze la cele mai incredibile solutii, pentru a incerca sa-si vanda locuintele, iar metoda la care acestia au ajuns este loteria locuintelor. Dupa ce loteria sau tombola caselor a creat furori in America, se pare ca si jucatorii de pe piata autohtona sunt interesati de acest joc de noroc. In ciuda problemelor legale pe care le poate crea o astfel de tombola, exista si la noi un asemenea exemplu. In urma achizitionarii unui pix sau a unui breloc in valoare de 40 de euro poti deveni proprietarul unei vile finisate in Domnesti sau langa Prelungirea Ghencea.
Discounturi si locuri de parcare - cel mai des intalnite scamatorii
Expozantii prezenti, in perioada 12-15 februarie, la Targul de Apartamente Condominium au promis discounturi consistente, iar reducerile la pretul de lista al apartamentelor au fost cuprinse intre 10%-30%, unii dezvoltatori oferind drept bonus, la cumpararea locuintei, si locul de parcare aferent.

Scaderea volumului de vanzari la apartamentele noi i-a determinat pe dezvoltatori sa ofere discounturi sau obiecte promotionale la vanzarea apartamentelor, reprezentand 5-10% din pretul de vanzare, pentru atragerea clientilor din clasa de mijloc. Valoarea reducerilor sau a obiectelor promotionale era cuprinsa in cadrul unui targ imobiliar intre 5.000 si 10.000 de euro. Pentru un apartament de peste 125.000 de euro in ansamblul Belleview Sinaia, Ozer Construction oferea automobile Dacia Logan, a caror valoare pornea de la 6.800 de euro. La ansamblul bucurestean Casablanca Residence, discounturile erau cuprinse intre 3.900 si 8.000 de euro, ceea ce reprezenta 5% din valoarea apartamentului. Cine ar fi cumparat un apartament din ansamblul Seasons Residence ar fi primit un discount de 2.000 de euro, bucatarie utilata si un loc de parcare de 7.000 de euro.

Solutii si pentru finantare
Nici finantarea nu a fost uitata, astfel dezvoltatorul proiectului Greenfield a venit cu produsul "Bridge", care vine in intampinarea clientilor care au un apartament si nu au cum sa vanda astfel prin acest program. Clientii  trebuie sa plateasca 25% din valoarea locuintei, la inceput, o alta parte din suma, adica inca 25%, va fi achitata in urmatorii 4 ani, iar valoarea de 50% va fi acoperita de suma obtinuta in urma vanzarii locuintei vechi intr-un termen de 4 ani, ne-a explicat Loredana Rosu, reprezentant Greenfield.
"In momentul de fata nu se tranzactioneaza. Iar targurile sunt pline de spectatori si la fel va fi si in aceasta editie. Daca am facut cateva tranzactii nu le-am facut in urma contactelor obtinute de la acest gen de evenimente", a declarat Laura Miu, reprezentantul agentiei imobiliare Apulum 94.