Germanii de la Hornbach incep constructia unui magazin pe fostul loc al complexului Prisma

PROIECTE / DEZVOLTARE

05.11.2009 - Ziarul financiar

Retailerul de bricolaj Hornbach, care a cumparat in 2007 vechiului loc al complexului Prisma de langa Bucuresti, va incepe lucrarile de constructie a magazinului pe acest teren in urmatoarea perioada, inaugurarea unitatii urmand sa aiba loc in 2010 sau 2011.
Investitia in acest proiect poate fi estimata la 40 mil. euro.
De la data achizitiei terenului de pe DN1, germanii de la Hornbach au incercat sa gaseasca un retailer care sa li se alature in acest loc, insa pana in prezent nu a fost semnat niciun contract de inchiriere sau vanzare.

"Compania a decis demararea lucrarilor de constructie a magazinului in zona de pe DN1. Am putea incepe in acest an sau cel tarziu in primavara lui 2010. Este prea devreme sa spunem acum daca magazinul va fi inaugurat anul viitor sau in 2011", a declarat Dan Badescu, directorul de expansiune al retelei Hornbach Romania.
El a mai spus ca retailerul are in vizor mai multe zone pentru expansiunea din urmatorii ani.

Compania a achizitionat la jumatatea lui 2007 terenuri de 15 hectare pe DN1, unde se afla si acum cladirile fostului complex comercial Prisma. Tranzactia a fost de 20 mil. euro, potrivit datelor furnizate de Hornbach. Aproximativ 5-7 hectare de teren ar putea fi vandute unei alte retele mari de magazine interesate de aceasta zona.
In primavara acestui an, Hornbach a ajuns la investitii totale de 100 mil. euro pe piata romaneasca, dupa inaugurarea primei sale unitati in afara Capitalei, la Brasov. Investitia in acest proiect a fost de 19 mil. euro, de circa doua ori mai mica decat investitia medie realizata de retailer in cele doua magazine ale sale din Bucuresti.
Grupul german a intrat in Romania la jumatatea lui 2007. Pana acum retailerul s-a extins in fiecare an cu un magazin.
In ultimul raport semestrial al grupului, realizat pentru perioada martie-august 2009 si publicat in Germania, se precizeaza ca magazinele mai vechi de un an ale retelei din Romania, adica cele doua unitati Hornbach din Capitala, au inregistrat scaderi de vanzari comparativ cu acelasi interval din 2008.

"In Europa de Est, regiune in care activam in Cehia, Slovacia si Romania, am inregistrato reducere a vanzarilor in termeni comparabili (like-for-like sales, in magazinele mai vechi de un an - n. red.). In aceste tari, criza economica globala a majorat rata somajului, in special in industrie, si a redus puterea de cumparare. Am putut compensa aceste scaderi de vanzari datorita cresterilor raportate in celelalte regiuni in care activam", se arata in raportul semestrial al Hornbach.
Compania nu a comunicat pana acum valoarea cifrei de afaceri realizate in Romania.
Retailul de bricolaj, a carui evolutie este strans legata de dinamica pietei constructiilor, a inregistrat in primul semestru al anului un declin estimat de jucatori din piata la 15-20%, comparativ cu aceeasi perioada din 2008.