Fabrica din Turda urca investitiile Henkel in Romania la 30 mil. euro

PROIECTE / DEZVOLTARE , COMPANII SI FIRME DE CONSTRUCTII , Materiale de constructii

14.10.2007 - Business Standard
Fabrica din Turda urca investitiile Henkel in Romania la 30 mil. euro

Divizia de adezivi a companiei Henkel isi va dubla capacitatea de productie in Romania, dupa deschiderea unei noi fabrici de adezivi la Campia Turzii, a declarat ieri, la inaugurare, presedintele Henkel Romania, Liviu Sfrija.

“Investitia in acest obiectiv se ridica la noua milioane de euro si reprezinta pentru Henkel un moment important in strategia de extindere a companiei, date fiind oportunitatile de dezvoltare a zonei Clujului si Ardealului. Noua fabrica de la Campia Turzii va avea o capacitate de productie anuala de 200.000 tone, apropiata de cea a fabricii de la Bucuresti, care se ridica la 250.000 tone pe an”, a spus Sfrija.

Conducerea Henkel spune ca noua investitie va urca cifra de afaceri la nivel de Romania cu 2 milioane de euro, anul acesta.

Fabrica din Campia Turzii, cu o suprafata construita de 12.365 metri patrati, va produce, pentru inceput, mai multe tipuri de adezivi marca Ceresit, precum si din gama Ceretherm. Dupa deschiderea fabricii de la Campia Turzii, din judetul Cluj, valoarea totala a investitiilor Henkel in Romania ajunge la 30 milioane de euro.

Henkel Romania a inregistrat in 2006 un profit de 13,5 milioane de euro, datorita unei cresteri sustinute a afacerii pana la un record de 100 milioane de euro. Potrivit datelor financiare, Henkel Romania a inregistrat in 2006 o cifra de afaceri de circa 370 milioane de lei (109 milioane de euro), in crestere cu 34% fata de anul 2005. In cadrul Henkel CEE, subsidiara romaneasca a ocupat pozitia a treia (din 30 de tari) din punctul de vedere al ritmului de crestere in anul 2006, dupa Ucraina si Bulgaria, inaintea Rusiei, ocupanta pozitiei a patra.

Henkel Romania a fost infiintata in 1994 ca filiala a companiei Henkel Austria (devenita in 1998 Henkel Central Eastern Europe). Henkel Romania are in prezent 440 de angajati, iar portofoliul sau cuprinde aproximativ 30 de marci. La inceputul anului, compania s-a restructurat, cele doua divizii, cea de adezivi, Henkel Bautechnik Romania, si cosmetice, Henkel Romania fuzionand.

De asemenea, la sfarsitul lunii august, directorul diviziei de adezivi, Iulian Mangalagiu, a demisionat pentru a prelua functia de manager in cadrul Ceramica Iasi, preluata cu doua luni inainte de Advent International.

Divizia de adezivi Henkel a avut in 2006 o crestere de 40%, pana la 45 milioane de euro. Pentru acest an, compania estima o crestere de 30% pentru divizia de adezivi. Din productia de materiale de constructii Henkel, circa 10% merg la export, in tari ca Bulgaria si Republica Moldova.

Cifra de afaceri a intregului grup in Romania, in 2006, a fost de 104 milioane de euro, cu 34% mai mult decat in anul precedent si un profit de 13,5 milioane de euro. Cele mai cunoscute branduri din portofoliul diviziei adezivi tehnologii sunt: Ceresit, Thomsit, Moment, Pritt, Loctite si Teroson.

Grupul Henkel a realizat la nivel mondial, in 2006, vanzari de 12,74 miliarde euro, in crestere cu 6% fata de anul precedent. Henkel Romania s-a situat pe locul trei in cadrul Henkel CEE in ceea ce priveste ritmul de crestere in 2006, dupa Ucraina si Bulgaria si inaintea Rusiei.

“Investitia in acest obiectiv se ridica la noua milioane de euro si reprezinta pentru Henkel un moment important in strategia de extindere a companiei, date fiind oportunitatile de dezvoltare a zonei Clujului si Ardealului", a declarat Liviu Sfrija, director Henkel Romania.