Drumul Taberei - prizonierul santierelor: pasajul Lujerului intra un an in renovare

Constructii

10.06.2009 - Gandul
Drumul Taberei - prizonierul santierelor: pasajul Lujerului intra un an in renovare

12 milioane de euro pentru reabilitarea pasajului-pericol public

Oprescu: „Cei care circula prin pasajul Lujerului o fac pe riscul lor“ Foto: Octav Ganea

Pasajul Lujerului reprezinta un pericol public. Afirmatia ii apartine primarului general al Capitalei, Sorin Oprescu. Potrivit primarului general, „cei care circula prin pasajul Lujerului o fac pe riscul lor. Nimeni nu l-a consolidat in ultimii 20 de ani”. Infiltratii de apa, ruperi si spargeri ale betonului, fisuri verticale ale stalpilor sunt doar cateva din problemele aparute din cauza lipsei de intretinere. La acestea se mai adauga denivelarile si gropile, canalizarea infundata sau lipsa sistemului de iluminat si ventilatie. Cea mai afectata parte a pasajului este zona de infrastructura dinspre soseaua Virtutii.

Acum, reabilitarea pasajului Lujerului se afla in faza de licitatie, anuntul de participare fiind postat pe site-ul guvernamental. Administratia Strazilor, cea care raspunde de acest pasaj, vrea ca pana pe data de 15 iulie sa se termine licitatia. Pentru realizarea proiectului de reabilitare, acesta da termen o luna, iar in septembrie se preconizeaza sa inceapa lucrarile de refacere care vor dura un an. Valoarea estimata a lucrarilor este de 42 de milioane de lei fara TVA. Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a declarat ca, in timpul lucrarilor de consolidare, prin pasajul Lujerului se va circula „cel mai probabil pe un singur sens”. Pentru zonele adiacente pasajului, municipalitatea s-a gandit si la cateva masuri impotriva blocajelor rutiere. Toate lucrarile de asfaltare in zonele adiacente pasajului au termen de finalizare 30 iunie. Administratia Strazilor a solicitat Primariei sectorului 6 sa reprogrameze lucrarile la carosabil astfel incat acestea sa fie gata pana la sfarsitul acestei luni.

Este afectata o populatie mai mare decat a Ploiestiului

Politistii de la Circulatie spun ca lucrarile de la pasajul Lujerului sunt necesare pentru ca nimeni nu si-ar putea asuma raspunderea unui eventual dezastru provocat de prabusirea acestuia. Efectele acestor lucrari ar putea insa sa dea peste cap circulatia masinilor care se deplaseaza din vestul spre centrul Capitalei.

„Imaginati-va ca populatia din cele doua cartiere din vestul Capitalei (Drumul Taberei si Militari n.n.) este mai mare decat cea a Ploiestiului. In prezent, circulatia se desfasoara oricum cu dificultate din cauza lucrarilor de pe Grozavesti si a celor de la pasajul Basarab. Odata cu deschiderea santierului la pasajul Lujerului, unde masinile se pot deplasa doar pe cate o singura banda pe sens, soferii nu vor avea foarte multe alternative. Circulatia ar putea fi preluata, teoretic, de artera care trece deasupra pasajului. Fluenta este insa serios afectata din cauza sistemului de semaforizare aflat la dispozitia tramvaielor liniei 41. Acestea au prioritate, iar semafoarele au fost reglate sa treaca pe verde de indata ce tramvaiul se apropie. Problema este ca semafoarele, care au fost donate de guvernul olandez, nu au mai beneficiat de lucrari de intretinere si reparatii si s-au dereglat schimbandu-si culorile dupa un sistem aproape aleatoriu, care bulverseaza circulatia pe acest traseu. In acest context, rutele alternative ar fi cele de pe bulevardul Iuliu Maniu sau de pe Cotroceni, doua rute deja sufocate la randul lor”.

„Fie isi dau demisia, fie isi iau concediu fara plata”

Politistii mai spun ca este greu sa fie evaluat timpul in plus pe care soferii il vor avea de petrecut. In situatia in care in perioada urmatoare vor fi declansate si lucrarile de la metroul din Drumul Taberei, politistii au o viziune extrem de sumbra in lgatura cu circulatia din aceasta zona. „Daca vor fi efectuate simultan lucrari la pasajele Basarab si Lujerului, in Grozavesti si la metroul din Drumul Taberei, locuitorii din aceste zone, fie isi dau demisia, fie isi iau concediu fara plata pana la finalizarea lucrarilor, pentru ca nu vor avea cum sa ajunga la serviciu”.