Divizia de BCA salta businessul Simcor Oradea

COMPANII SI FIRME DE CONSTRUCTII , Materiale de constructii

28.10.2007 - Business Standard

publicat pe 29.08.2007

 

Grupul de firme cu activitati in domeniul materialelor de constructii Simcor Oradea si-a bugetat pentru acest an o cifra de afaceri de 77,2 milioane de euro (251 milioane de lei), cu 16,7% mai mare decat cea din 2006, respectiv 64 milioane de euro (215 milioane de lei), pe fondul investitiilor realizate anul trecut in liniile de productie.

Cel mai important produs al companiei sunt blocurile de BCA, cu o pondere de peste 33% in cifra de afaceri. In 2006, firma a investit doua milioane de euro in lansarea unei noi linii de taiere si ambalare BCA, iar in acest an a bugetat 500.000 de euro pentru promovarea unui produs premium din aceasta categorie.

Investitiile totale ale companiei in 2006 au fost de sase milioane de euro si au mai vizat instalarea a trei cuptoare noi la fabrica de var de la Medgidia, dublarea capacitatilor de productie a cahlelor presate (elemente ceramice pentru fabricarea semineelor), precum si extinderea parcului auto.

Compania detinea in 2006 o cota de piata de 10-12% pe piata de BCA la nivel national, 40% din piata de var si 10% din piata de cahle, respectiv betoane. Pentru 2007, firma isi va schimba strategia, axandu-se pe produsele de BCA. Prin lansarea noului produs BCA premium, Wabe, firma vizeaza o majorare a cotei de piata cu cel putin 3% pe acest segment, in conditiile in care piata, in valoare de 150 milioane de euro, este estimata sa creasca doar cu 10%, crestere motivata de majorarea preturilor si a ponderii importurilor. In 2006, compania avea o cota nationala de 10-12%, iar pentru acest an estimeaza o cota de 15%. Pe Transilvania cota vizata de companie este de 45%. Investitia de doua milioane de euro pentru noua linie de taiere si ambalare BCA din 2006 este estimata a fi recuperata doar din vanzarile noului produs in mai putin de patru luni.

“Odata cu lansarea acestui produs, am avut o comanda de 15.000 de metri cubi. Noi planuisem vanzari pentru acest produs de 30.000 de metri cubi pana la sfarsitul acestui an, dar cred ca putem depasi aceasta valoare”, a precizat Alina Tirla, director de marketing Simcor.

 

Ovidiu Lefter