Cresterea pietei constructiilor coloreaza profiturile Policolor

COMPANII SI FIRME DE CONSTRUCTII , Materiale de constructii

28.10.2007 - Capital

publicat pe 1.08.2007

Cu un ochi la explozia pieÅ£ei construcÅ£iilor ÅŸi cu altul la concurenţă, Policolor se pregăteÅŸte să îÅŸi relocheze parÅ£ial producÅ£ia la fabrica Orgachim, pe care o deÅ£ine în Bulgaria.



Oficialii companiei spun că în Å£ara vecină va fi mutată în special producÅ£ia destinată consumatorilor cu un buget mai redus, urmând ca în România să se concentreze asupra dezvoltării de produse inovative.
Decizia strategică a fost luată în condiÅ£iile în care concurenÅ£a pe piaÅ£a de lacuri ÅŸi vopsele s-a intensificat puternic în ultima perioadă. Tot mai mulÅ£i jucători încearcă să îÅŸi adjudece o felie dintr-o piaţă cu vânzări de 180 milioane de euro anul trecut, pe care explozia construcÅ£iilor a ajutat-o să avanseze cu 15% faţă de 2005.
Policolor a reuÅŸit o creÅŸtere chiar mai mare decât media pieÅ£ei, managerii pregătind strategii care să permită continuarea avansului ÅŸi pe termen lung.
O primă miÅŸcare va fi înfiinÅ£area unei companii active în domeniul construcÅ£iilor. La cerinÅ£ele segmentului-vedetă al economiei a fost adaptat ÅŸi portofoliul de produse, compania reuÅŸind să creeze branduri puternice, dintre care analiza Contrast aminteÅŸte gama Deko Professional ÅŸi cea a produselor decorative Spor.

Parteneriate strategice cu companii auto

Policolor rămâne însă lider ÅŸi pe segmentul auto, unde a încheiat parteneriate strategice cu Dacia Groupe Renault, Daewoo Automobile Craiova, Fabrica de camioane Roman BraÅŸov, Aro Câmpulung, dar ÅŸi cu instituÅ£ii ÅŸi agenÅ£ii guvernamentale. În plus, a fost extinsă reÅ£eaua de magazine locale, iar pe plan extern, compania a reuÅŸit să intre pe pieÅ£e ca Ucraina, Moldova ÅŸi Belgia ÅŸi se pregăteÅŸte să se extindă în alte state din UE ÅŸi din Orientul Mijlociu.

Cu investiÅ£ii importante în eficientizarea activităţilor de producÅ£ie, creÅŸterea capacităţilor, achiziÅ£ionarea de noi echipamente ÅŸi utilaje, dar ÅŸi pentru alinierea la standardele europene de mediu, rezultatele financiare au mulÅ£umit acÅ£ionarii. Rentabilitatea capitalului propriu a atins 16% (4,6% rentabilitate reală) în 2006, rezultat realizat în special prin contribuÅ£ia capitalurilor proprii, iar indicatorul combinat de creÅŸtere s-a situat la circa 22%.
La bursă, din cele 50 de companii analizate, Policolor s-a situat în primele 15 din punctul de vedere al randamentului acÅ£iunilor, aducând investitorilor o creÅŸtere de 75%.