Constructorul Max Boegl resimte blocajul din infrastructura si revizuieste in scadere cu 25% previziunile de business

COMPANII SI FIRME DE CONSTRUCTII

08.09.2009 - Ziarul financiar
Constructorul Max Boegl resimte blocajul din infrastructura si revizuieste in scadere cu 25% previziunile de business

Grupul german Max Boegl, unul dintre principalii constructori de lucrari de infrastructura din tara, si-a revizuit in scadere previziunile privind cifra de afaceri pe piata romaneasca de la 100 mil. euro la 75 mil. euro din cauza problemelor de finantare pe care grupul le-a intalnit la proiectul de reabilitare a DN17 (Cluj-Bistrita) si la proiectul de constructie a noului stadion Lia Manoliu.

"Dupa primul semestru ne-am revizuit in scadere cu 25% tinta de afaceri pentru anul acesta din cauza unor intarzieri de plata la lucrarile pe care le avem in derulare.
 
Totusi vom fi in continuare in crestere fata de 2008, cand am realizat afaceri de 50 de milioane de euro", spune Romeo Botocan, directorul executiv al Max Boegl Romania.

Milioane de euro blocate

Germanii au de recuperat de la Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) 8 mil. euro pentru lucrarile executate la proiectul de reabilitare a DN 17 (Cluj-Bistrita).

"Lucrarile la proiectele cu finantare de la BEI au decontarea greoaie si am fost nevoiti sa contractam un credit bancar de 5 milioane de euro si am adus capital de lucru propriu de 3 milioane de euro. Lucrarea este aproape finalizata, dar in prezent este blocata pentru ca nu am primit banii de la CNADNR", afirma Botocan.

Compania se confrunta si cu un ritm greoi de plata pentru lucrarile de realizare a noului stadion Lia Manoliu, proiect construit in parteneriat cu compania italiana Astaldi. Primaria Capitalei a alocat pentru anul acesta 10 mil. euro din totalul de 52 mil. euro, urmand ca restul sumei sa fie acordat de Guvern.

"Am cheltuit banii de la primarie inca din luna februarie, iar platile s-au facut foarte rapid. Asteptam banii pentru lucrarile derulate in perioada martie-august, bani care vor fi alocati de catre Guvern", sustine Botocan.

Noul stadion Lia Manoliu, care va gazdui finala Europa League din 2012, va atrage o investitie de circa 143 mil. euro fara TVA, suma care cuprinde si construirea unui acoperis retractabil care sa acopere intreaga suprafata de joc.

Compania deruleaza si lucrarile de constructie a soselei de centura a orasului Sibiu (15 km), contract in valoare de 49 de milioane de euro, unde lucrarile sunt la 40% din total.

"Pentru acest proiect incasarile s-au facut la timp, fiind o investitie realizata cu fonduri ISPA, iar anul viitor va fi finalizata lucrarea", spune directorul executiv al companiei.

A primit avansul pentru Medgidia-Constanta

Compania italiana Astaldi si Max Boegl au castigat anul acesta licitatia pentru executia si proiectarea tronsonului de autostrada Medgidia-Constanta (19,2 km), cu o valoare totala de 211 mil. euro, lucrarile urmand sa fie finalizate in aprilie 2011, potrivit contractului.

Constructorii au primit deja avansul pentru lucrarile pe care trebuie sa le deruleze anul acesta, reprezentand 30% din totalul banilor alocati pentru 2009, echivalentul a 13 mil. euro. "Am primit deja avansul de la Ministerul Transporturilor pentru realizarea lucrarilor la autostrada Medgidia-Constanta si am inceput organizarea de santier. Sunt deja zone care ne permit derularea lucrarilor, pentru ca terenurile apartin statului, dar este nevoie de cateva note interne catre Administratia Canalelor si catre Caile Ferate pentru a avea front de lucru. In plus, avem deja semnate acorduri si cu proprietarii particulari pentru a intra pe terenul lor pana se definitiveaza exproprierile", spune Botocan.

Potrivit informatiilor de la Ministerul Transporturilor, circa 70% din terenurile de pe acest tronson apartin statului.

Grupul german Max Boegl, cu afaceri la nivel de grup de peste 1,2 mld. euro, a mai fost implicat de la intrarea pe piata locala in proiectul de modernizare a aeroportului din Sibiu, modernizarea soselelor Colentina si Stefan cel Mare si tronsoanele de autostrada Drajna-Fetesti si Fetesti-Cernavoda, precum si reabilitarea a doua segmente de pe DN 17.

Max Boegl este prezent pe piata locala prin intermediul a cinci firme Max Boegl Romania, Max Boegl Aeroport Sibiu, Swietelsky Boegl, Geiger Boegl si Boegl Bog'art si Max Boegl Infrastructura.