Comunicarea in real estate

MARKETING / PROMOVARE , Imobiliare

15.11.2007 - Business Standard

In real estate, aglomerarea pietei face simtita din ce in ce mai mult nevoia diferentierii. Aceasta tendinta se manifesta cu precadere pe segmentul rezidential, dar nu ocoleste nici proprietatile comerciale, cu atat mai mult cu cat zona de birouri si centre comerciale prezinta o dezvoltare efervescenta, anuntand sute de mii de metri patrati ce urmeaza a fi livrati in urmatorii doi ani in Bucuresti si in tara.

Nevoia unui plan de marketing, desi resimtita de majoritatea developerilor si agentiilor ce promoveaza proiecte, este perceputa diferit de la caz la caz si asociata, uneori, cu o suma de mesh-uri si billboard-uri ce trebuie inchiriate pe timpul campaniei.

Abordarea strategica se face simtita din ce in ce mai mult, o data cu intensificarea competitiei. Astfel, fiecare proiect in parte are nevoie de o pozitionare specifica si de un limbaj si mijloace proprii prin care sa ajunga la targetul vizat.

In cazul proiectelor rezidentiale, adresate cu precadere cumparatorului final - individul de clasa medie si superioara, un “brand” de real estate trebuie sa faca apel la emotiile si aspiratiile acestuia, la un Orizont de valori asumate si sa depaseasca bariere cum ar fi teama de schimbare sau circumspectia cu privire la achizitia in faza de proiect. Astfel de campanii se desfasoara pe o perioada de cel putin un an si jumatate si comunica deopotriva atribute intrinseci si extrinseci, beneficii rationale si emotionale.

Evelina Necula