Colas, Astaldi si Max Boegl isi impart ultimele 400 mil. euro din A2

Constructii

11.03.2009 - Standard

Ultimele doua tronsoane ale autostrazii Bucuresti-Constanta, in lungime totala de 50 kilometri, vor fi construite de compania franceza Colas si de consortiul Astaldi-Max Boegl, valoarea totala a contractelor fiind de 348 milioane de euro, la care se vor adauga alte 67 milioane de euro, reprezentand TVA si valoarea necesara exproprierilor de terenuri.

Astfel, tronsonul Cernavoda-Medgidia va costa 224 milioane de euro, din care 71% reprezinta un imprumut BEI, iar 29% – contributia Guvernului. Lucrarile vor fi efectuate de catre compania franceza Colas, tronsonul avand 19,2 kilometri, 12 poduri si doua pasaje. Pe de alta parte, consortiul italiano-german Astaldi-Max Boegl va construi tronsonul de Medgidia-Constanta al Autostrazii Soarelui, in lungime de 31 kilometri, pentru o valoare totala de 211 milioane de euro. Pentru aceste doua tronsoane, dar si pentru Centura Constanta, Ministerul Transporturilor a incheiat un nou tip de contract, care prevede posibilitatea de a amenda constructorii pentru nerespectarea termenelor contractuale. „Am incheiat un alt tip de contract, dupa un alt model, in care partea romana, CNADNR, are dreptul de a amenda constructorul pentru nerespectarea termenelor intermediare si a conditiilor de management al traficului in zona. Amenda este de 50.000 de lei“, a spus Berceanu.

El a afirmat ca, in cadrul discutiilor cu firmele castigatoare, a incercat sa schimbe abordarea realizarii contractelor anterioare, deoarece, pana in prezent, nu au fost niciodata respectate in Romania termenele stabilite in contracte pentru proiectele de autostrazi. „În cazul in care constructorii nu isi respecta graficul de lucrari, avem posibilitatea sa reziliem contractele unilateral, fara ca firmele sa ne poata da in judecata“, a aspus Berceanu. Termenul de finalizare a celor doua tronsoane a fost stabilit la 24 de luni, iar lucrarile vor incepe in aproximativ doua-trei luni. Companiile castigatoare, atat Colas, cat si asocierea Astaldi-Max Boegl, au mai construit in anii precedenti tronsoane ale Autostrazii Bucuresti-Constanta, compania franceza finalizand portiunea Fundulea-Drajna, in lungime de 72 kilometri, iar consortiul germano-italian, tronsoanele Drajna-Fetesti si Fetesti-Cernavoda. Proiectul Autostrazii Soarelui a fost initiat inainte de Revolutie, fiind reinceput, din cauza lipsei fondurilor, abia in 1999. Pana in prezent, valoarea totala a contractelor anuntate initial se ridica la peste 700 milioane de euro.