Cererea din constructii creste vanzarile Praktiker Romania

COMPANII SI FIRME DE CONSTRUCTII , Retail , Materiale de constructii

28.10.2007 - Business Standard

publicat pe 26.07.2007

 

Extinderea lantului de magazine, precum si dezvoltarea segmentului de real estate, au majorat vanzarile nete ale retelei de bricolaj Praktiker Romania in primul semestru cu 81,8% fata de perioada similara din 2006, pana la 108,4 milioane de euro.

Numarul magazinelor detinute de Praktiker in Romania s-a marit cu sase noi unitati din vara anului trecut pana in prezent, reteaua numarand 17 unitati. In termeni de comparatie care exclud noile magazine deschise, rezultatul a fost cu 31% peste cel obtinut in prima jumatate a lui 2006. Potrivit oficialilor Praktiker Romania, majorarea vanzarilor nete medii pe magazin este motivata de cresterea pietei constructiilor, de dezvoltarea segmentului de real estate, precum si de marirea puterii de cumparare a populatiei si de extinderea ofertelor de credite de consum.

Ritmul de crestere inregistrat de Praktiker este mai mare decat cel consemnat in cazul pietei de constructii, principalul motor care a generat majorarea afacerilor retailerului. Piata de constructii a inregistrat un ritm de crestere de circa 29,8% in primul semestru al anului, fata de perioada similara de anul trecut.

Compania a deschis in luna aprilie primul magazin din planul de extindere pentru 2007, la Galati. Urmatoarea inaugurare va avea loc la Targoviste, in septembrie, Praktiker avand, de asemenea, in pregatire alte trei proiecte de noi magazine pentru acest an. Investitia medie pentru fiecare unitate este de opt-zece milioane de euro. Praktiker are in prezent peste 2.000 de angajati in Romania, numarul lor urmand sa ajunga, odata cu noile deschideri din 2007, la aproximativ 2.400. Praktiker Romania a avut anul trecut vanzari in valoare de 153,6 milioane de euro, in crestere cu 56,4% fata de 2005.

La nivel de grup, compania a inregistrat cea mai mare rata de crestere a vanzarilor in Bulgaria, de 82,9%, la 28,4 milioane de euro, urmatoarele ritmuri fiind inregistrate in Romania, respectiv Polonia, unde vanzarile au urcat cu 38,5%, la 93,4 milioane de euro. In afara Germaniei, Praktiker opereaza 75 de magazine, mai mult cu zece centre comerciale decat la 30 iunie 2006. Praktiker Group a realizat vanzari nete de doua miliarde de euro in primul semestru, in crestere cu 24,8% fata de primele sase luni din 2006.

Veniturile din Germania au totalizat 1,5 miliarde de euro, iar diferenta de aproximativ 500 milioane de euro a fost inregistrata pe pietele internationale. Grupul a consemnat un profit net de 33,3 milioane de euro in primul semestru, in scadere cu 3,7% fata de primele sase luni din 2006, datorita faptului ca cea mai mare parte a costurilor prevazute pentru proiectele din acest an au fost integrate in rezultatele primului semestru, potrivit reprezentantilor Praktiker.

Compania estimeaza pentru intreg anul 2007 vanzari ce vor depasi patru miliarde de euro, fata de 3,16 miliarde de euro in 2006, in urma achizitiei companiei germane Max Bahr, pentru 270 milioane de euro. Conducerea grupului anunta un nou nivel EBITA pentru 2007, de 125 milioane de euro, mai mare decat cel preconizat initial, de 115 milioane de euro. "Continuam sa ne urmam strategia de crestere profitabila", a declarat Wolfgang Werner, CEO al Grupului Praktiker.

"Ne propunem sa ajungem in viitorul apropiat pe pozitia de lider in Germania. Obiectivul nostru este sa ne consolidam si mai mult pozitia pe pietele unde suntem deja prezenti. In acelasi timp, studiem posibilitatea intrarii pe noi piete interesante", a completat Werner.

Praktiker detine magazine in Germania, Grecia, Luxemburg, Polonia, Ungaria, Turcia, Romania si Bulgaria. Grupul a intrat pe piata romaneasca in 2002. Concurentii directi pe piata de profil din Romania sunt Bricostore, bauMax, Hornbach, Mr. Bricolaje si compania locala Dedeman.

Ionut Giusca