Cat costa sa agati clientii pentru proiecte imobiliare

MARKETING / PROMOVARE , Imobiliare

28.11.2007 - Capital

Cheltuielile de promovare pot inghiti pana la 10% din valoarea investitiilor totale in proiecte imobiliare. In functie de bugetul disponibil, developerii pot alege intre mai multe solutii pentru a atrage atentia publicului asupra proiectelor lansate.

Proiectul imobiliar gigant Cosmopolis se construieste la Stefanestii de Jos si va cuprinde 4.600 de locuinte, iar investitia totala va ajunge la 700 milioane de euro. „Numai pentru lansarea oficiala a proiectului am cheltuit peste 100.000 de euro, dar bineinteles ca, in total, costurile de promovare sunt mult mai mari“, spune Ahmet Buyukhanli, presedintele Buyukhanli Group, proprietarul companiei Opus Land & Development, dezvoltator al proiectului. Sumele alocate pentru marketarea unui proiect imobiliar pot oscila intre 2% si 3% din investitie“, a declarat pentru Capital, Cristina Rosca, corporate & apartments department manager in cadrul agentiei imobiliare RealTime.

Alti reprezentanti ai pietei considera ca procentele alocate marketingului unui proiect rezidential pot fi cuprinse intre 1% si 2% din valoarea totala a acestuia. Daca luam in calcul Cosmopolis, pentru constructia caruia se vor investi cam 700 de milioane de euro, promovarea proiectului va costa minimum sapte milioane de euro, in conditiile in care procentul alocat este de 1%. Insa developerii au anuntat vanzari foarte bune intr-un timp relativ scurt, ceea ce ar permite diminuarea investitiilor de marketing.

Strategiile de marketing nu sunt totusi peste tot la fel. Cheltuielile de promovare pot ajunge si la 10% din sumele alocate anual pentru realizarea unui proiect, dupa cum sustin unii dintre jucatorii din piata. Cei mai multi bani se folosesc in primul an de dezvoltare a proiectelor, pentru a le impune pe piata. Ulterior, se diminueaza cu circa 50%, in functie de vanzari. „In conditiile unei competitii din ce in ce mai puternice, proiectele imobiliare au nevoie de promovare. Daca avem in vedere faptul ca, in prezent, sunt lansate pe piata peste 60 de proiecte rezidentiale, oferta devine mai bogata cu fiecare luna. Prin urmare, cumparatorului trebuie sa i se faca cunoscute aceste noi oportunitati de achizitie“, spune Adriana Sohodoleanu, marketing coordinator la Colliers International.

Razvan Zamfir