Carpatcement a incheiat semestrul I cu 140 mil. Euro

COMPANII SI FIRME DE CONSTRUCTII , Materiale de constructii

28.10.2007 - Business Standard

publicat pe 9.08.2007

 

Explozia proiectelor imobiliare si lucrarile la infrastructura rutiera sustinute de vremea favorabila au sporit cu 40% vanzarile producatorului de ciment Carpatcement Holding, al doilea jucator de pe piata autohtona de profil.

Holdingul a anuntat ieri o cifra de afaceri de 139,2 milioane de euro (442 milioane de lei), dupa primele sase luni ale anului, cu 50% mai mult decat veniturile raportate in perioada similara a anului precedent. Piata din Romania a Carpatcement a generat o crestere a veniturilor mult peste media regionala, anuntata de grup zilele trecute.


Cresterile anuntate de Carpatcement Holding mentin neschimbat topul producatorilor la jumatate de an. Recent, grupul francez Lafarge, liderul pietei locale de ciment, a anuntat o crestere a veniturilor din vanzarile de ciment cu 83% pentru prima jumatate a anului. Potrivit lui
Mihai Rohan, directorul general al Carpatcement Holding, principalul motor de crestere a veniturilor a fost constituit de proiectele imobiliare, cresterile anuntate de piata constructiilor si lucrarile la infrastructura rutiera ajutate de vremea calda.

Pentru acest an, compania estimeaza o crestere a cifrei de afaceri de 20%. "Daca se mentine trendul ascendent inregistrat in prima parte a anului, estimam ca, in 2007, cifra de afaceri va creste cu aproximativ 20% fata de 2006", a precizat Rohan. In 2006, compania a raportat vanzari de ciment de 221 milioane de euro, in crestere cu 40% fata de anul 2005 si o cifra de 240 milioane de euro. Cifra de afaceri a intregului grup Heidelberg Cement in Romania a fost de 278 milioane de euro, cuprinzand si diviziile de beton si de agregate.

Rezultatele grupului in Romania vin dupa ce intregul grup a raportat cresteri spectaculoase, de peste 10%, in Europa de Est. Grupul a realizat in regiunea Europa-Asia Centrala o cifra de afaceri de 2,24 miliarde euro, in crestere cu 20,3% fata de prima jumatate a anului trecut. Aceasta zona a fost a doua in ceea ce priveste cresterile grupului dupa regiunea Asia-Africa-bazinul Mediteranei. La nivelul intregului grup, vanzarile de ciment si clincher au avansat cu 12,5%, la 41 milioane de tone, iar cifra de afaceri a crescut, de asemenea, cu 12,5%, la 4,8 miliarde euro.

Divizia Carpat Beton din Romania a raportat o crestere de 40%, comparativ cu primul semestru al anului trecut, respectiv 22,3 milioane de euro. Pentru aceasta divizie, compania prognozeaza o crestere a cifrei de afaceri, pana la sfarsitul anului, de 22%. Piata betonului este estimata sa ajunga in acest an la un volum de 10,5 milioane metri cubi, fata de noua milioane in 2006. Valoarea pietei este de peste 200 milioane de dolari.

La Divizia Carpat Agregate, cresterea a fost de 50%, ajungand la 10,3 milioane de euro. "In cazul diviziilor de betoane si agregate, estimam ca pana la sfarsitul anului vom avea o crestere a cifrei de afaceri de aproximativ 20%, comparativ cu anul 2006", a precizat Mihai Rohan.

Investitiile grupului pentru acest an sunt de aproximativ 60 milioane de euro (188 milioane de lei), 10% din acestea vizand protectia mediului. Pana acum, compania a utilizat doar jumatate din bugetul de investitii pentru cele trei divizii, cea mai importanta investitie din acest an reprezentand-o moara de carbune de la fabricile de la Deva si Bicaz. Au fost continuate si programele de investitii in sistemele de utilizare a combustibililor alternativi si s-au finalizat investitiile pentru instalarea aparatelor de monitorizare continua a emisiilor si pentru instalatiile de desprafuire la Fieni si la Deva, iar la Fieni a fost lansata o noua statie de incarcare a cimentului vrac.

Carpatcement este lider mondial in domeniul constructiilor si al materialelor de constructii, fiind in acelasi timp al patrulea producator de ciment din lume. La nivel international, grupul are filiale in 50 de tari. Grupul HeidelbergCement a inregistrat in 2006 o cifra de afaceri de 9,2 miliarde euro, in crestere cu 18,3% fata de anul 2005, iar vanzarile de ciment si clinker au crescut cu 16,7%, ajungand la circa 80 milioane de tone (68,3 in 2005).

HeidelbergCement este prezent pe piata romaneasca din anul 1998. Principalii concurenti ai companiei sunt francezii de la Lafarge si elvetienii de la Holcim. Piata cimentului a avut in 2006 un volum de 7,7 milioane metri cubi, iar producatorii estimeaza o valoare a pietei de ciment pana la sfarsitul acestui an de 600 milioane de euro.

"Daca se mentine trendul ascendent inregistrat in prima parte a anului, estimam ca, in 2007, cifra de afaceri va creste cu aproximativ 20% fata de 2006 Mihai Rohan directorul general Carpatcement Holding

 

Ovidiu Lefter