Bucurestiul se afla pe locul sapte in topul oraselor pe care retalierii le vor alege pentru expansiune

ANALIZE / COMENTARII , Imobiliare

13.12.2007 - Money Channel

Bucurestiul se afla pe locul sapte in preferintele retailerilor pentru expansiune in urmatorii cinci ani, in urcare cu doua locuri fata de anul trecut, potrivit unui studiu realizat de compania Cushman&Wakefield in asociere cu International Council of Shopping Centres si Real Estate Publishers.

Pe locul intai in topul oraselor preferate de retaileri petru expansiune in urmatorii cinci ani se situeaza Moscova, urmata de Sankt Petersburg si Praga. Locurile patru, cnci si sase sunt ocupate de Bratislava, Ljublijana si Sofia, pe sapte se afla Bucurestiul, locul opt e detinut de Budapesta, noua este ocupat de Tallin, iar Amsterdam si Kiev, la egalitate sunt pe zece.

La tari, locatia preferata este Rusia, unde 12% dintre retaileri au declarat ca vor sa se extinda, urmeaza Cehia cu 10%, apoi Romania cu 8%. Alte tari preferate sunt Slovenia si Estonia unde 7% dintre retaileri au declarat ca vor sa se extinda. Potrivit studiului, 8% dintre retaileri prefera Romania pentru extindere in urmatorii doi ani, ceea ce situeaza tara noastra intre primele locatii vizate.

Majoritatea retailerilor au declarat in studiu ca Europa de Est ofera cele mai bune oportunitati de afaceri in urmatorii cinci ani, urmata de Europa Centrala, Europa de Vest si de Nord, in timp ce Europa de Sud se situeaza pe ultimul loc cu 12%. Peste 20% dintre retailerii intervievati au declarat ca spatiile inchiriate sunt cuprinse intre 301 si 500 metri patrati.

Si retailerii din Europa Centrala si de Est vizeaza extinderea internationala, iar motivatia principala a extinderii este identificarea oportunitatilor oferite de expansiunea organica.

Tarile care au atras cei mai multi retaileri internationali pana acum sunt Franta si Spania, iar Cehia a urcat pe pozitia a zecea ca reprezentare a retailerilor internationali. Rezultatele studiului mai arata ca retailerii prefera locatiile high street, apoi centrele comerciale din orase si din afara oraselor.

Acelasi studiu mai arata ca in mare parte, comunicarea prin internet este inca neglijata in Europa Centrala si de Est. Doar 53% dintre retailerii din Europa Centrala si de Est au web site, in timp ce 90% dintre retailerii din Europa de Sud, de Vest si de Nord si toti cei din SUA.