Bricostore mizeaza pe extindere pentru a-si mentine afacerile la 240 mil. euro

Retail

16.06.2009 - Ziarul financiar

Reteaua franceza de magazine Bricostore si-a planificat pentru acest an afaceri in stagnare la nivelul raportat anul trecut, de 243 mil. euro, in ciuda expansiunii in doua spatii noi, la Calarasi si Deva, prin investitii totale estimate la 20 mil. euro.

"Avem doua proiecte in derulare pentru anul 2009: Bricostore Calarsi, care se va inaugura pe 22 iunie, si un magazin la Deva, ce urmeaza sa fie deschis la sfarsitul toamnei. Proiectul din Satu Mare a fost semnat, dar magazinul va fi inaugurat anul viitor", a declarat Isabelle Pleska, directorul general al Bricostore Romania.
In orasul Satu Mare, retailerul are inchiriat un spatiu de circa 9.
 
400 de metri patrati in centrul comercial Armonia dezvoltat de compania Red Management Capital. Dezvoltatorul proiectului, care va include si un hipermarket Carrefour, a anuntat in urma cu doua luni ca inaugurarea centrului comercial va avea loc in ultimul trimestru din 2009.
Sectorul DIY (do-it-yourself, retailul de bricolaj) este in declin in acest moment din cauza scaderii cererii, pe fondul inaspririi conditiilor de creditare si al incetinirii ritmului de dezvoltare de proiecte imobiliare.
"In conditiile actuale, tinta Bricostore Romania pentru acest an este mentinerea cifrei de afaceri din 2008, cifra care a atins suma de 243 de milioane de euro, la un curs mediu", a precizat Pleska.
Retailerul a decis sa-si continue expansiunea in acest an cu un format de magazin mai mic decat media retelei.
Astfel, unitatea din Calarasi va avea o suprafata totala de 8.000 de metri patrati, fata de 10.000 mp cat reprezinta media celorlalte magazine.
In acest an, Bricostore a renuntat la angajarile sezoniere pe care le demara de obicei in luna aprilie, la inceputul sezonului de constructii.
"Din punctul de vedere al numarului de angajati, ca urmare a trainingurilor tehnice si de vanzari am reusit sa rentabilizam fluctuatia personalului, in sensul ca am promovat persoane din intern pe posturile ramase vacante si nici nu am mai angajat sezonieri, asa cum procedam in anii trecuti datorita cresterii volumului de munca", a spus Pleska.
"Mai mult decat in anii precedenti, reactivitatea este principala modalitate de a ne mentine si chiar intari competitivitatea pe piata", a completat directorul Bricostore.
Reteaua franceza, detinuta de grupul Bresson, se numara printre cele mai mari trei companii active in retailul de bricolaj.
Anul trecut, Bricostore a investit 50 mil. euro in extinderea in cinci spatii noi. Cei mai mari competitori ai sai, Praktiker, Dedeman si BauMax, isi continua si ei expansiunea, in ciuda declinului pietei.