Baneasa devine heliport

Imobiliare , PROIECTE / DEZVOLTARE

12.02.2008 - Jurnalul National
Baneasa devine heliport

In cativa ani, Aeroportul International “Aurel Vlaicu” Baneasa se va transforma in heliport. Aceasta schimbare se va produce din cauza dezvoltarii imobiliare din zona aeroportului.

Activitatea Aeroportului Baneasa va fi restransa in perioada urmatoare din cauza dezvoltarii imobi­li­a­re din zona. “In circa cinci-sapte ani Aeroportul Baneasa va fi inghitit de oras. Nu este singurul aeroport din lume care se confrunta cu aceasta situatie. La noi, cam atat va mai dura pana ce partea stanga a Drumului National 1 se va dezvolta”, a explicat Ludovic Orban, ministrul Transporturilor. Acesta a mai spus ca din cauza imobilelor construite in zona pe aeroport nu vor mai putea ateriza sau decola aeronave mari.

SPECIALISTII. De aceeasi parere sunt si specialistii in aviatia civila. “Dezvolatrea imobiliara din zona de nord a capitalei va afecta activitatea ambelor aeroporturi, respectiv Otopeni si Baneasa. In circa 7- 8 ani acestea nu vor mai putea sa-si desfasoare activitatea ca si pana acum. Cele doua aeroporturi nu au o viata lunga. De exemplu, la Aeroportul Baneasa avem sisteme de balizaj in curtile oamenilor. Aceasta este o situatie grava de incalcare a servitutilor aeronautice (conditii, restrictii, obligatii impuse de reglementarile nationale sau internationale in interesul sigurantei zborului)”,

ne-a declarat un specia­list in domeniul aeronauticii civile. Chiar daca nu este pe placul conducerii celor doua aeroporturi, situatia nu poate fi stopata. “Este adevarat ca in cativa ani aeroportul poate fi inghitit de oras, insa sunt orase unde exista aeroport in centru si functioneaza perfect. Eu sper ca activitatea aeroportului sa nu fie restransa”, a spus Stefan Mladin, directorul general al Aeroportului Baneasa.

AEROPORT. Conducerea aero­portului a fost luata prin surprindere de declaratiile ministrului Transporturilor. “Nu stiu ce sa va spun, deoarece nu am vorbit cu domnul ministru si nu am mai auzit asa ceva. Chiar daca zona se va dezvolta, speram ca aeroportul sa-si poata desfasura activitatea in continuare. E posibil sa nu mai poata primi aeronave de o capacitate foarte mare, insa eu cred ca este necesar un aeroport in oras, macar pentru oamenii de business”, a explicat Mladin. In legatura cu sistemul de balizaj care se afla in curtile oamenilor, Mladin ne-a declarat ca de vina sunt cei care au construit casele acolo. “Cea mai mare parte a persoanelor care au case in apropierea pistei nu au autorizatie de con­struc­tie. Ei sunt de vina, daca au in curte o parte din sistemul de balizaj”, a explicat Mladin.

LEGE. Specialistii din domeniul aeronauticii sunt de parere ca de vina pentru situatia creata sunt chiar autoritatile, care au omis unele reguli atunci cand au reali­zat strategia de dezvoltare a aeroporturilor. “In 1999, in momentul in care auto­ri­tatile au prezentat strategia de dezvoltare a celor doua aeroporturi, le-a scapat din vedere ca te­re­nu­rile din jurul aeroporturilor trebuie sa respecte ser­vi­tu­tile aeronautice. Acestia au prezentat strategia, au aratat terenurile prietenilor si le-au si vandut acestora, astfel incat, atunci cand aeroportul urma sa se dezvolte, autoritatile au achizitionat terenul la un pret cu mult mai mare decat cel pe care l-a platit proprietarul”, ne-a explicat specialistul.

Elena Stan