Anca Boagiu: "Pana in iunie, nu se va intampla nimic cu Autostrada Transilvania"

PROIECTE / DEZVOLTARE

15.02.2011 - Adevarul
Anca Boagiu:

Ministrul Anca Boagiu a declarat ca nu exista niciun ban pentru Bechtel, constructorul autostrazii Transilvania, cel putin pana in vara.

„Lucrarile pentru tronsonul Suplacu de Barcau - Bors (zona de nord-vest a autostrazii) nu pot fi demarcate, pentru ca momentan nu exista bani. Pana in iunie cel putin (la rectificarea bugetara - n.n.) nu se va intampla nimic cu Autostrada Transilvania", recunoaste Boagiu, citata de Ziarul Financiar.
In 2004, cand fostul premier Adrian Nastase a semnat contractul pentru Autostrada Transilvania, cu Bechtel, oficialii de la Bruxelles i-au transmis acestuia ca proiectul nu va avea suportul Uniunii. Acestia i-au sugerat sa mai astepte pana la integrarea Romaniei in UE, data dupa care Bucurestiul urma sa primeasca fonduri europene pentru autostrazile ce urmau sa fie construite pe coridoarele paneuropene. Bruxellesul sugera ca va fi impovarator, din punct de vedere financiar, pentru Romania sa construiasca ea singura o autostrada pe o ruta atat de dificila. Din autostrada de 415 kilometri care urma sa fie inaugurata, potrivit datelor initiale, in 2012, s-au construit abia 52 de kilometri.
„Ceea ce a spus Bruxellesul atunci s-a adeverit. Autostrada Transilvania are o istorie neplacuta. In aceasta perioada suntem in discutii cu Bechtel, astfel incat contractul sa intre in normalitate. A existat, initial, si problema ca nu stiam exact traseul acestei autostrazi. Acum se stie, dar nu continuam sa lucram decat dupa definitivarea discutiilor cu Bechtel si ceea ce ne bucura este faptul ca in sfarsit a existat o deschidere din partea acestei firme. Autostrada Transilvania asigura o legatura importanta, cu Ungaria, dar aceasta legatura trebuie sa fie una care se construieste in conditii de eficienta economic“, spune Anca Boagiu.

Si tronsonul Comarnic-Brasov „a inghetat“

Vestile bune nu vor veni foarte repede nici in privinta tronsonului Comarnic - Brasov, la care consortiul Vinci-Akor a renuntat anul trecut. „Am cerut suportul Bancii Mondiale si al Bancii Europene de Investitii, astfel incat distributia riscurilor sa fie acceptata de banci", arata ministrul.
De la Bucuresti, la Ploiesti, autostrada ar urma sa fie impartita in doua tronsoane Bucuresti - Moara Vlasiei, construita de consortiul Pizzarotti si Tirena Scavi si Moara Vlasiei - Ploiesti, construita de consortiul Euro Construct Trading'98, Spedition UMB si PA&Co International.