40% din spatiile comerciale si logistice sunt in Bucuresti

ANALIZE / COMENTARII , Imobiliare

20.12.2007 - Business Magazin

Aproximativ 40% din spatiile comerciale din Romania se afla in Bucuresti, care este si cea mai importanta piata pentru sectorul de retail, potrivit unui studiu intocmit de Coldwell Banker Commercial Romania. Procentul este similar si in cazul spatiilor industriale, Capitala avand un procent de 40% din stocul disponibil.

Romania, cu cei peste 21,7 milioane de consumatori, este piata numarul doi ca marime din regiune pentru bunuri si servicii. Urmatoarele dupa Bucuresti in privinta stocurilor de spatii comerciale sunt Timisoara, Brasov, Cluj, Constanta si Ploiesti.

Oferta actuala de centre comerciale moderne din Bucuresti este aproximata la 570.000 de metri patrati iar pana la sfarsitul lui 2008, se asteapta adaugarea altor 750.000 de metri patrati de spatii comerciale.

Randamentele pentru spatiile comerciale au scazut de la 10,5% in 2005 la 7,5% in 2007, cifra care va inregistra fluctuatii nesmenificative in anul urmator dar care este inca superioara celor inregistrate in celelalte tari din Europa Centrala si de Est.

In majoritatea oraselor mari din Romania, exista oportunitati excelente pentru dezvoltarea unor centre comerciale de mari dimensiuni, completate de un hypermarket sau un supermarket de calitate, avand in vedere ca potentialul de crestere al pietei de retail din Romania este foarte promitator pentru urmatorii 3-5 ani.

Segmentul industrial este caracterizat de o cerere sporita pentru spatii moderne cu toate dotarile necesare. Aceasta tendinta este vizibila mai ales in marile orase precum Bucuresti, Timisoara, Cluj Napoca, Constanta, Brasov, Arad si Oradea.